Sökning: "vad är crm-system"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden vad är crm-system.

  1. 11. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER

  2. 12. Customer Relationship Management Systems - En studie om skillnader mellan systemleverantörens löften och användarens förväntningar samt upplevda resultat

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Blidberg; Andreas Malm; [2013-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund Ett CRM–system lagrar all information om sina kunder i en databas för att hjälpa företagen att hantera sina kundrelationer på ett bättre sätt. Företagen skall med assistans av ett CRM–system tillföra mervärde till sina kunder. LÄS MER

  3. 13. Användning av Customer Relationship Management hos svenska klädföretag

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :My Augustsson Hvit; Daniel Odell; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens klädföretag vill alltid förbättra sina relationer till kunderna som gör att kunderna blir lojala och stannar hos företag. Företag befinner sig i en väldig konkurrenskraftig bransch vilket innebär att hela tiden hålla kunderna nöjda och försöka möta deras behov. LÄS MER

  4. 14. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER

  5. 15. CRM implementering : Vilka förutsättningar krävs för att lyckas

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lukas Ryman; Magnus Andersson; [2012]
    Nyckelord :CRM; CRM-implementering; CRM-system; Kundrelationer; CRM-implementation; CRM-systems; Customer relationship;

    Sammanfattning : I modern tid är den så kallade transaktionsmarknadsföringen det paradigm som till största del präglat marknadsföringen. Utvecklingen och globaliseringen har bidragit till att marknaden blivit mer transparant, kunderna ställer högre krav och det räcker inte längre med att endast erbjuda en produkt/tjänst. LÄS MER