Sökning: "value creation cost leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden value creation cost leadership.

  1. 1. Exploring the process of Information Technology adoption, employee adaptation and the role of management in this transition.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Máté Polyhos; Yuki Baciu-David; [2023]
    Nyckelord :adoption process; organizational adaptation; management; information technology; digital transformation; digital adoption.;

    Sammanfattning : Abstract Background: The fast development of technological systems has caused variouschallenges in the business management world, both from an employee and organizationalperspective. Despite the potential for exponential growth in information technology, thereis limited research in IT implementation literature. LÄS MER

  2. 2. H&M - En Hållbar Historia?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Engström; Fredrik Gunnarsson; Martin Broliden; Alexander Jansson; [2021]
    Nyckelord :CSR; Porters Värdekedja; Kostnadsstrategi; Delat Värde; H M; Business and Economics;

    Sammanfattning : For this paper we used Porter's Value Chain to examine H&M throughout a historical perspective. H&M have for many years strived to keep low prices for their customers, which is according to a Cost Leadership strategy. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. Den gode mannen : En fallstudie om behovet av en HR-funktion inom kunksapsintensiva företag i tillväxt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Magnusson; Anna Wetterlöv; [2014]
    Nyckelord :HR-function; HR:s roles; knowledge-intensive firms; firms i growth; systematic HR-work; HR and value; HR-funktion; HRs olika roller; Kunskapsintensiva företag; Företag i tillväxt; Systematiskt HR-arbete; Värdeskapande HR;

    Sammanfattning : Inledning: Omorganiseringstrenden har varit stark i Sverige under 2000-talet. Ett av motiven har varit att HR-funktionens strategiska personalarbete kan bidra till kostnadseffektivitet och värdeskapande som behövs i en konkurrenskraftig miljö. LÄS MER

  5. 5. Standard Operating Procedures at Skanska : Standardization and continuous improvementin the construction industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Katarina Bergerova; [2010]
    Nyckelord :Standard operating procedures; standardization; continuous improvement; construction industry; Skanska;

    Sammanfattning : The construction industry has faced severe criticism against its inefficiency, high costs and insufficient quality. Besides, the building branch is one of the most dangerous occupations.Skanska Sverige AB runs an international project focused mainly on improving safety, increasing overall process efficiency and providing customers higher value. LÄS MER