Sökning: "value creation logic"

Visar resultat 21 - 25 av 118 uppsatser innehållade orden value creation logic.

  1. 21. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  2. 22. Service dominant logic for actor-to-actor co-creation of value and sustainability outcomes : case studies of five actors in the Swedishlegume industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Eric Lwin; [2022]
    Nyckelord :collaboration; innovation; service ecosystem; institutional logic; business administration;

    Sammanfattning : Shifts to less energy intensive diets based on plant protein are necessary to meet the food demands of 2050. High protein crops such as legumes are a solution that confers farm-level and societal benefits. However, Sweden lacks the physical, societal, and political infrastructure needed for improved production and consumption. LÄS MER

  3. 23. Value in Consulting assisted projects : A consultant perspective on value co-creation capabilities and activities

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Mathilda Eriksson; [2022]
    Nyckelord :consulting; project; value; value co-creation; co-creation;

    Sammanfattning : Consultant and client collaborations seek to create value for both parties. This thesis builds on service-dominant logic and examines how value is perceived and co-created by consultants in their client projects. LÄS MER

  4. 24. Den nya dagligvaruhandeln : En kvalitativ intervjustudie om informationsutbytet mellan handlare och konsument

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Marcus Boije; Jakob Palm; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery trade; consumers; service-dominant logic SDL ; Dagligvaruhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har skapat en unik möjlighet för den traditionella handelns verksamheter att övergå till en digital plattform eller e-handel. E-handeln har sett en stor ökning de senaste åren och anses vara ett seriöst alternativ till den traditionella handel då det ger konsumenter en möjlighet att anpassa tjänsten efter sina egna krav och behov. LÄS MER

  5. 25. Old Habits Die Hard - A Case Study on the Implications of Privatization on Institutional Logics

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Lindgren; Fredrik Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Privatization; Institutional Logics; Value Creation; Path Dependence; Legitimacy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a privatization process affects a company’s institutional logic in the presence of path dependence mechanisms, and to delineate the implications this has on the firm’s value creation strategy. Theoretical Perspectives: This thesis builds upon general ownership theories from the perspective of institutional logics. LÄS MER