Sökning: "value creation logic"
Visar resultat 6 - 10 av 118 uppsatser innehållade orden value creation logic.
6. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
7. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER
8. Digital transformation och dess påverkan inom den offentliga sektorn : En kommunal förvaltnings möjligheter och hinder utifrån digital transformation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : Fenomenet digital transformation genomsyrar alla delar i samhället och medför en ständig förändring vilket utgör hinder men skapar också möjligheter. Digital transformation har framför allt beskrivits i termer kopplad till organisationsnivå i den privata sektorn, vilket väcker frågan hur det gestaltas i den offentliga sektorn. LÄS MER
9. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER
10. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER