Sökning: "varumärkesförordningen"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet varumärkesförordningen.
1. Ond tro i varumärkesrätten : Särskilt med avseende på i vilken utsträckning det föreligger officialprövningsskyldighet vid bedömningen av frågor om ond tro
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER
3. Funktionella element som registreringshinder : en undersökning av tillämpningen av det absoluta registreringshindret i art. 7.1 e) ii) varumärkesförordningen och dess förhållande till hybridkännetecken
Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Varumärkesrätten innefattar en bred definition av vilka kännetecken som kan konstituera ett varumärke, vilken inkluderar formen på en vara. När kännetecknet består av en varuform utgör således varan i sig kännetecknet och därmed varumärket. LÄS MER
4. Betydelsen av principen om EU-varumärkets enhetliga karaktär vid bedömningen av förväxlingsrisk och anseendeskydd enligt varumärkesförordningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Okonventionella varumärken : Ett decennium senare
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Abstract Trademarks represent an important feature for manufacturers and are widely used to individualize the company's products and services and distinguish themselves from their competitors. Due to the technological development that has taken place in today's society, many manufacturers choose to present their brands in new ways and through different digital channels that have not been used in the past. LÄS MER