Sökning: "ville norberg"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden ville norberg.

  1. 6. Med hjärta, själ och öron : om managerns roll och relation till artister.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Petter Ahrbom; Merita Norberg; [2011]
    Nyckelord :Manager; Artist; Roles; Division of work; Relation; Technological Development; Creativity; Do-it-Yourself; Trust; Arts Management.; Manager; Artist; Roller; Arbetsförfelning; Relation; Teknisk utveckling; Kreativitet; Do-it-Yourself; Tillit; Arts Management.;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur relationen och rollfördelningen mellan managers och artister kan se ut och vad som påverkar detta, samt hur manageryrket har påverkats av den förändring som skett i musikbranschen i och med den tekniska utvecklingen. För att nå upp till detta syfte har vi arbetat med tre forskningsfrågor: Vilka roller och vilken arbetsfördelning finns mellan managers och artister? Hur ser managers relationer till deras artister ut och vad påverkar detta? Hur påverkar nya förutsättningar managerns roll och relation till artister? Metod Vår forskning har haft en induktiv ansats då vi ville utgå ifrån empirin och låta de intervjuades berättelser styra uppsatsens riktning. LÄS MER

  2. 7. Matematik utomhus : Ett utvecklingsarbete för förskolebarn "läsa, skriva, räkna"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Birgitta Dalemo; Emma Norberg; [2011]
    Nyckelord :förskola; matematiskt lärande; meningsfulla sammanhang; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta utvecklingsarbete var att vi ville genom utomhuspedagogik ge möjlighet för barns utveckling och lärande inom matematik och undersöka barns uppfattningar om matematik. Vi har planerat och genomfört matematikaktiviteter i utomhusmiljö. LÄS MER

  3. 8. ”Så länge de sköter sig är vi med…” : En studie över hur företag agerar i samband med sponsring.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lars Norberg; Ola Larsson; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; PR; Sport; Marknadsföring; Utvärdering;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom sponsring är ett starkt växande område. Idrotten är ett av de tydligare och mest uppenbara områdena där sponsring förekommer och får stor exponering. Vid varje idrottsevenemang om det så upplevs på plats som via en TV sändning är fullt av exponerade företagsnamn, varumärken och liknande sponsringselement. LÄS MER