Sökning: "virtuella pengar"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden virtuella pengar.

  1. 1. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  2. 2. En balanserad MMO-ekonomi

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Andreas Lönnermark; Axel Sigl; [2021]
    Nyckelord :MMO; Game economy; inflation; A balanced MMO-economy;

    Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER

  3. 3. PLC-simulering : Virtuell balningslinje i felsökningssyfte

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för elektronikkonstruktion

    Författare :Johannes Björklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eftersom Valmet inte har någon metod för att testa styrsystemen för transportörerna de levererar med sina balningslinjer går mycket tid åt till att felsöka på plats. De söker därför en metod som gör det möjligt att simulera styrsystemen för att hitta och lösa fel innan leverans. LÄS MER

  4. 4. Virtual Reality som ett integreratverktyg inom Produktutveckling

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktinnovationsteknik

    Författare :MARTIN HOLMQVIST; [2018]
    Nyckelord :VR; Virtual Reality; integrerad produktutveckling; design; verktyg; designprocess; användarinvolvering; virtuella team; kollaborativt arbete;

    Sammanfattning : En liten del av alla företag som startas idag lyckas på marknaden och det finns behov av processer för produktutvecklingsföretag som fokuserar på test och utvärdering av produkter och koncept för att skapa en attraktiv slutprodukt. Produktutvecklingsföretag utforskar idag hur Virtual Reality (VR) kan användas inom designprocessen och vilka effekter det har på deras produkter, men det behövs forskning som ger stöd och påvisar nyttor åt företag som vill utnyttja denna teknik vilket leder till den här litteratur studiens frågeställning: RQ: Hur kan Virtual Reality användas som ett integrerat verktyg inom produktutveckling och hur påverkar detta designprocessen? Tre respondenter på tre olika företag i närheten av Stockholm med koppling till V Roch produktutveckling intervjuades och efter analys framställdes ett resultat som lyfter fram intressanta områden med koppling till designprocessen och hur delprocesser kan påverkas om VR integreras som ett verktyg. LÄS MER

  5. 5. Det subjektiva värdet av investeringar i Bitcoin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ala Rahma Hanchi; [2018]
    Nyckelord :Bitcoin bytesekonomi decentralisering värdeskapande;

    Sammanfattning : Genomgår pengar en revolution? Ett mycket centralt ämne i ekonomi är pengar, pengar har genomgått många utvecklingar och därmed har även synen på pengar förändrats över tid. Vi har använt varor och råvaror som pengar. LÄS MER