Sökning: "writing development and narrative text"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden writing development and narrative text.

  1. 1. Utomhuspedagogikens inverkan på berättande texter : En empirisk studie om skapandet av berättande texter i en utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Linn Johansson Dahl; Elliana Aronsson; [2022]
    Nyckelord :Outdoor education; green education; outdoor teaching; wilderness schooling; writing development and narrative text; Utomhuspedagogik; skrivutveckling och berättande text;

    Sammanfattning : Forskning påvisar ett flertal positiva effekter av utomhuspedagogik, såsom förbättrad fysisk hälsa och social interaktion, men utomhusundervisning i svenskämnet är i dagsläget ett område som endast studerats i begränsad omfattning. Denna studie syftar därför till att undersöka hur en svensklektion med fokus på berättande texter genomförs utomhus. LÄS MER

  2. 2. DEMOCRACY, A TRAGIC CARNIVALESQUE HERO : The Narratives of a Transnational Social Movement Against the Coup in Brazil

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Socialantropologiska institutionen

    Författare :Bartira Silva Fortes; [2020]
    Nyckelord :Brazil; democracy; coup; social movement; transnational; diaspora;

    Sammanfattning : The concern that democracy in the largest country in Latin America could drive toward fascism has surfaced as a point of departure for the creation of forms of resistance among Brazilians in the diaspora. This thesis addresses this development by bringing to light the narratives of FIBRA, a transnational social movement created in 2016 to denounce the coup in Brazil. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning i skolan : En studie om hur elever i årskurs 5 och i årskurs 6 uppfattar formativ bedömning i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emelie Ebersköld; [2018]
    Nyckelord :Formativ bedömning; Elevperspektiv; Svenska;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore students perception of parts of formative assessment which involve the subject of Swedish writing. The study include students from grade 5 to grade 6, and the study has the following questions: How do students perceive the third key strategy in formative assessment which includes using feedback in new learning situations in narrative text? How do students perceive the forth key strategy in formative assessment which includes activating the students as learning resources for each other in narrative text in the Swedish subject? How do students perceive the fifth key strategy which includes taking responsibility for their own learning in narrative text in the Swedish subject? The study has a student perspective of the formative assessment by letting the students answer a survey. LÄS MER

  4. 4. Berätta då : En narratologisk och tematisk analys av alla vilda och Kärlek i Europa

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johanna Nyberg; [2017]
    Nyckelord :Birgitta Stenberg; autobiographical novel; communication; gender; ethnicity; identity; identity narrative; narrative structure; the self-reflexive project.;

    Sammanfattning : The focus of this study is on how the identity narrative is constructed and how the narrative effects the reader’s perception of the protagonist’s identity in the autobiographical novels Kärlek i Europa and alla vilda by Birgitta Stenberg. The discourse of autobiographical writing is used to analyse the novels with the perspective that an autobiographical text communicates with it’s readers. LÄS MER

  5. 5. Struktur, stöttning och utmaning i skrivundervisning : En studie av genrepedagogiska arbetssätt i årskurs 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Frida Hultenius; Hanna Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Genre pedagogy; explicit writing teaching; circle model; support; challenge; Genrepedagogik; explicit skrivundervisning; cirkelmodellen; stöttning; utmaning;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen ska undervisningen leda till att eleverna kan uttrycka sig i olika former av texter. De texttyper som förespråkas i årskurs 1–3 är faktatext och berättande text. Syftet med studien är att undersöka hur lärare arbetar med skrivundervisning genom genrepedagogiska arbetssätt i årskurs två. LÄS MER