Sökning: "återköp kund"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden återköp kund.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Prestationsmätning inom kundklagomåls­processen: En studie av försäkringsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :David Johansson; Sophie Banner; [2014]
    Nyckelord :Prestationsmätning; kundklagomålsprocessen; ekonomistyrning; försäkringsindustrin; försäkringsbranschen; analysmodell; ramverk; det balanserade styrkortet; kundklagomål; kundcentrerat balanserat styrkort; påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kund­relationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Kapetanakis; Johan Eriksson; [2014]
    Nyckelord :customer loyalty; reward programs; customer engagement; repeat purchase; added value; customer behavior; brand; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundens engagemang; återköp; mervärde; kundbeteende; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier : ett sätt att synas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FRIDA HILMERSSON; PATRICIA JOXELIUS; SOPHIE OTTOSSON; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier : ett sätt att synas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Frida Hilmersson; Patricia Joxelius; Sophie Ottosson; [2011]
    Nyckelord :marketing strategies; marknadsföring;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. LÄS MER