Sökning: "“Skolbibliotek i världsklass”"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden “Skolbibliotek i världsklass”.

  1. 1. Förväntningar kontra verklighet: Svenska skolbiblioteks förutsättningar att bli bäst i världen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Lina Olsson; [2023]
    Nyckelord :Library and information studies; ALM; school library; school librarian; conditions for school libraries; Carol Bacchi; WPR; reading promotion; award; bibliotek- och informationsvetenskap; ABM; skolbibliotek; skolbibliotekarie; skolbibliotekens förutsättningar; läsfrämjande; utmärkelser; “Skolbibliotek i världsklass”; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Expectations of and prerequisites for Swedish school libraries is the subject of this master’s thesis. The purpose of the thesis is to gain insights into what a school library is expected to be and what is required to achieve it. LÄS MER

  2. 2. INTE ÄNNU ETT GOTT EXEMPEL : En kvalitativ undersökning av skolbibliotekets ändamålsenlighet med hjälp av metoden grundad teori

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Edit Djurberg; [2021]
    Nyckelord :School library; school librarian; expediency; grounded theory; equivalence perspective; student learning; reading promotion; media and information literacy.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The inquiry into strengthened school libraries was submitted to the Swedish Minister of Education at the same time as I started to write my thesis. It states the importance of school libraries and calls for an enhanced role of school libraries in education. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers syn på skolbibliotekets roll i deras lärande : Enkätundersökning av hur elever upplever sig hjälpta av ”Skolbibliotek i världsklass”

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Annika Andersson; [2019]
    Nyckelord :skolbibliotek; sociokulturell teori; hjälp; läsfrämjande; informationskompetens; lärande; likvärdighet;

    Sammanfattning : This study investigated upper secondary school students’ views on their school libraries and whether their libraries helped with their studies. The study’s main focus was information literacy and reading, but the function of the library’s physical environment was also investigated. LÄS MER