Sökning: "utmärkelser"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet utmärkelser.
1. Förväntningar kontra verklighet: Svenska skolbiblioteks förutsättningar att bli bäst i världen
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Expectations of and prerequisites for Swedish school libraries is the subject of this master’s thesis. The purpose of the thesis is to gain insights into what a school library is expected to be and what is required to achieve it. LÄS MER
2. Att skilja mästerverk från mästare : En argumentations-, idé- och ideologianalys av opinionsjournalistiken på ledar- och kulturplats i DN, SVD, Aftonbladet och Expressen.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Med utgångspunkt i två mediala debatter: (1.) Peter Handke och Nobelpriset i litteratur, 2019, samt (2. LÄS MER
3. Designing and implementing a gamification prototype (Increasing engagement in Grade's platform)
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The goal of this master’s thesis was to design and implement gamification features into Grade’s platform in a way that will enable the end users to feel more engaged. A process based on literature research, competitor analysis and design iterations allowed for a solution that integrated two well-known gamification concepts; leaderboards and badges. LÄS MER
4. Increased Safety on Cycling Paths by Improving Road Maintenance : A Concept to Report Faults and Provide Grades on Cycling Paths
Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och miljöteknikSammanfattning : Urbanisation is increasing and more sustainable transport modes are promoted, in both the sustainable development goals and the national goals. Sweden has developed a national cycling strategy, with the purpose to improve cycling infrastructure and make more people chose the bike. LÄS MER
5. Resurs eller belastning? : Svensklärares och skolbibliotekariers uppfattningar som sitt pedagogiska samarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Tidigare forskning visar att ett välfungerande och välintegrerat skolbibliotek har positiv effekt på elevers lärande. Trots detta saknas ett produktivt samarbete på flera svenska skolor. I och med nya direktiv från regeringen och insatser från intresseorganisationer håller situationen emellertid på att förändras. LÄS MER