Sökning: "”Learning by doing”"
Visar resultat 6 - 10 av 531 uppsatser innehållade orden ”Learning by doing”.
6. Virtual Environments in Scholè : Beyond Learning
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : This thesis explores the educational potential of virtual environments, which are computer-generated spaces that allow users to have a sense of presence and interaction with simulated worlds. In this thesis, I argue that virtual environments are not merely tools for learning specific skills or knowledge, but can also enable formative experiences that contribute to the purpose of education as understood by contemporary educational theorists. LÄS MER
7. Är demokratisk kompetens lika viktigt för alla? : En studie om hur styrdokument och läroböcker stämmer överens och bidrar till likvärdig kompetens om demokrati
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : The Swedish school has a dual mission. To promote students´ desire for lifelong learning and to foster students as good citizens. In this mission, democratic competence and civic competence are discussed. This study aims to explore what these competencies are and how they are expressed in Swedish social studies textbooks. LÄS MER
8. Object Recognition in Satellite imagesusing improved ConvolutionalRecurrent Neural Network
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background:The background of this research lies in detecting the images from satellites. The recognition of images from satellites has become increasingly importantdue to the vast amount of data that can be obtained from satellites. This thesisaims to develop a method for the recognition of images from satellites using machinelearning techniques. LÄS MER
9. Platsbaserat lärande och dess roll i SO-undervisning : En kvalitativ studie om platsens betydelse för lärandet i SO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärares användning av platsbaserat lärande i undervisning inom SO-ämnet i skolans tidiga år (F-3). Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod, för att besvara våra frågeställningar. LÄS MER
10. Framing and supporting Sustainable Entrepreneurship : A Qualitative Study of Science Park
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : This thesis investigates how Jönköping Science Park frames and supports sustainable entrepreneurship in the region. More specifically, it discusses how this Science Park implements sustainability in collaboration with entrepreneurs and start-ups. LÄS MER