Sökning: "3D characters"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden 3D characters.

  1. 11. Att animera med stil : Hur graden av en animationsstilisering påverkar tolkningen av 3D-modellerade karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Olov Skiöld; [2021]
    Nyckelord :Animation; 3D; Kusliga Dalen; Realism; Stilisering;

    Sammanfattning : Detta arbete utforskar hur två olika 3D-animerade karaktärer upplevs baserat på hur den visuella stilen blandas med animationsstilen, och ifall en sådan blandning kan orsaka negativa intryck. För att besvara detta har en realistisk och en stiliserad 3D-modell animerats i både sina egna och den andras animationsstil. LÄS MER

  2. 12. Detaljnivåer inom 3D-modellering : Abstraktion av 3d-karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Ohlsson; Max Englund; [2021]
    Nyckelord :low-poly; 3D-grafik; karaktärsdesign; grafisk stil;

    Sammanfattning : Low-poly är en term som används för att beskriva 3D-modeller som består av få polygoner, vilket är de 2D-plan som utgör en 3D-model. Denna rapport försöker ta reda på hur modeller med hög detaljnivå kan göras om till modeller med lägre detaljnivå för att spara in på tid och kostnader. LÄS MER

  3. 13. Uppfattningen av aggression hos virtuella 3D karaktärer : En undersökning om skillnaden mellan könen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jessica Lindblom; Jonas Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Icke-verbal kommunikation; kroppsspråk; känslouttryck; animation;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks skillnaden mellan män och kvinnor i huruvida de uppfattar kroppsspråk då det appliceras på en avskalad virtuell karaktär. Utifrån tidigare forskning om kroppsspråk och känslouttryck skapades fyra animationer föreställande gångcykler samt knackningar som visualiserade två olika känslor: glädje samt ilska. LÄS MER

  4. 14. Historical fashion and modern action : Historical accuracy in female costumes in games

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karolina Neckman; Elgé Petrulyté; [2020]
    Nyckelord :historically accurate; female costumes; game studies; game character costume design; recognition of historical costumes;

    Sammanfattning : This thesis will investigate how developers can create recognizable and historically realistic female game characters while balancing historically accurate aspects and creative aesthetics.This paper is meant to give a better understanding of the importance of accurate historical female costumes in games, and investigate whether or not these are preferable to a gaming audience. LÄS MER

  5. 15. Online swarm exploration in virtual 3D environments : Possible approaches for expanding simulation-based game testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Veronica Hage; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of AI-driven and simulation-based testing of games is becoming a more and more practiced method in the game development industry as present- day virtual 3D environments become more and more semantically complex. Test coverage (here defined as a metric of how many game states are reached in a set of simulation-based tests) in games can be generated by creating interaction between the virtual characters and their virtual environments. LÄS MER