Sökning: "3D characters"

Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden 3D characters.

  1. 6. A study of transfer learning on data-driven motion synthesis frameworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nuo Chen; [2022]
    Nyckelord :Transfer learning; data-driven motion synthesis; objective-driven motion generation; rig-agnostic encoding; deep learning-based clustering model; procedural animation; Kunskapsöverföring; data-driven rörelsesyntetisering; procedurell animation; mål-driven animation-genereringsmodel; rig-agnostisk-kodning; djupinlärningsbaserad klusteringsmodel;

    Sammanfattning : Various research has shown the potential and robustness of deep learning-based approaches to synthesise novel motions of 3D characters in virtual environments, such as video games and films. The models are trained with the motion data that is bound to the respective character skeleton (rig). LÄS MER

  2. 7. Hur man skapar en visuellt slagkraftig 3D-karaktär : Fokuserat på kroppsform och personlighetsmässiga egenskaper

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Carolina Santesson; Ludvig Rumler; [2022]
    Nyckelord :3D character; body shape; animation; empathy; identification; immersion; 3D-karaktär; kroppsform; animation; empati; identifikation; immersion;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how design principles regarding body shape work in practice and how these affect the perception of a stylized 3D character's personality traits. We hope this can help animators and character designers gain an awareness of how character design affects the experience of the characters. LÄS MER

  3. 8. Kroppsspråk inom animation: från teori till praktik : Vad förmedlar kroppsspråket från stiliserade karaktärer och hur olika medier tolkas av observatören

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anastasiya Kjartansdottir; Disa Johansson; Mikael Ytterstedt; [2021]
    Nyckelord :Kroppsspråk; känslor; karaktärsroller; animation; LMA; Disneys tolv animationsprinciper;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte om det var möjligt att applicera resultat från kroppsspråksstudier till stiliserade spelkaraktärer i syftet med att se om deltagare fortfarande kunde tolka vilka känslor som förmedlades genom kroppsspråket. Det undersöktes också om deltagarna ändrade sina åsikter när de stiliserade karaktärerna presenterades både i 2D och 3D via stillbilder och animerade klipp för att se hur detta påverkade deras tolkning. LÄS MER

  4. 9. Dataspelskaraktärer och pålitlighet : En studie om virtuella ansiktsdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sofie Norgren; Viktor Nyman; [2021]
    Nyckelord :Dataspel; ansiktsdrag; spelutveckling; karaktärsdesign; spelarpsykologi; pålitlighet;

    Sammanfattning : Människor gör instinktivt personlighetsbedömningar utifrån andra människors ansikten. Pålitlighet bedöms främst utifrån ansiktsuttryck och ansiktens närhet till betraktarens sammanhangs genomsnittsansikte. LÄS MER

  5. 10. 3D avatar synthesis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Flavia Garcia Vazquez; [2021]
    Nyckelord :Generative Adversarial Network; Texture; Shape; 3D Morphable Model.; Generativt kontroversiellt nätverk; struktur; form; 3D-morphable-läge.;

    Sammanfattning : The steep growth of video-games is demanding a higher amount of characters in the games. The process of generating characters is very expensive and time consuming. Consequently, this process doesn’t cover the current demands and could be optimized by developing a generative model able to synthesize high- quality 3D avatar faces within minutes. LÄS MER