Sökning: "3D puzzle"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden 3D puzzle.

  1. 6. Digitalt spelande med head-mounted display- och traditionell bildskärmsteknik : En komparativ studie av spelares rörelse- och synbeteende i den virtuella världen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Pelle Boström; [2017]
    Nyckelord :VR; virtual reality; HMD; immersion; comparative study; game design; behaviour; performance; interaction; movement; Virtuell verklighet; inlevelse; komparativ studie; speldesign; betéende; prestering; interaktion; rörelse;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hur spelares beteende i virtuella miljöer skiljer sig när modern HMD VR-teknik används jämfört med traditionell bildskärm i 2D. Genom att utveckla en spelprototyp i 3D med förstapersonsperspektiv i pusselgenren där spelarens mål är att finna objekt i olika rum har en komparativ studie genomförts. LÄS MER

  2. 7. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :VASSILIS ALEXANDRAKIS; [2016]
    Nyckelord :Participatory design; 3D puzzle; 3D map; tactile map; visually impaired; blind; scenario based product design; focus group; universal design; usability testing.; Participatory design; 3D pussel; 3D kart; taktil karta; synskadad; blind; scenariobaserad design; fokusgrupper; universell design; utvärdering av användarvänlighet; användbarhetstest.;

    Sammanfattning : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. LÄS MER

  3. 8. Autonomous Rubik's Cube Solver

    Kandidat-uppsats, KTH/Mekatronik

    Författare :Viking Björk Friström; Ludvig Bjärkeback; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today the industry is constantly getting more automated. Every machine need an algorithm to run and some even need to make decisions in how to perform their tasks in the best way. These problems can be as large as transportation systems, or as small as solving a puzzle. LÄS MER

  4. 9. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :VASSILIS ALEXANDRAKIS; [2016]
    Nyckelord :Participatory design; 3D puzzle; 3D map; tactile map; visually impaired; blind; scenario based product design; focus group; universal design; usability testing.; Participatory design; 3D pussel; 3D kart; taktil karta; synskadad; blind; scenariobaserad design; fokusgrupper; universell design; utvärdering av användarvänlighet; användbarhetstest.;

    Sammanfattning : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. LÄS MER

  5. 10. Detecting contacts in protein folds by solving the inverse Potts problem - a pseudolikelihood approach

    Magister-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Magnus Ekeberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  Spatially proximate amino acid positions in a protein tend to co-evolve, so a protein's 3D-structure leaves an echo of correlations in the evolutionary record. Reverse engineering 3D-structures from such correlations is an open problem in structural biology, pursued with increasing vigor as new protein sequences continue to fill the data banks. LÄS MER