Sökning: "ACCENTURE"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet ACCENTURE.

  1. 1. Out, Loud and Proud? - LGBT+ Employees' Perceptions of Workplace Inclusion & Diversity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yu-An Huang; Sara Jarrolf Prager; [2020]
    Nyckelord :LGBT ; Workplace Inclusion; Diversity Management; Belongingness; Uniqueness; Heteronormativity; Work Engagement; Consultancies; Accenture; Business and Economics;

    Sammanfattning : In recent years, workforce diversity has attracted considerable research attention. However, few attempts have been made to study the perceptions of inclusion and diversity specifically from LGBT+ employees’ perspectives. LÄS MER

  2. 2. The use of Social Media in Marketing Management : A Multiple Case Study of B2B Companies

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Liao Qin; Zong Shengyi; Ran XiYuan; [2018]
    Nyckelord :The use of Social Media in Marketing Management: -A Multiple Case Study of B2B Companies;

    Sammanfattning : Importance of the Study: Over the last decade or so the B2C organizations are making full usage of the social media platform as a tool of their marketing mix. However, the adoption of social media in the marketing activities of the B2B sector has not quite registered the growth which the B2C organizations have. LÄS MER

  3. 3. Artificial Intelligence : Progress in business and society

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Frideros Micael; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis investigates the progress of corporate implementations of Artificial Intelligence and discusses the effects that this might have on the corporate sector as well as some implications on a societal level. The analysis is based on data from surveys conducted by Accenture, Bain & Company, Capgemini Digital Transformation Institute, Deloitte, Gartner Inc. LÄS MER

  4. 4. Kunskapsöverföring : Hur managementkonsulter överför kunskap inom ett konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diana Mosa; Amanda Hansson; [2017]
    Nyckelord :Kunskapsöverföring; Konsultföretag; Managementkonsult; Metod och Verktyg; Case; Erfarenheter;

    Sammanfattning : Kunskapsöverföring är en svårighet för projektbaserade organisationer på grund av arbetets karaktär som försvårar möjligheten till att behålla kunskap. En typ av projektbaserad organisation är konsultföretag och dessa betraktar kunskap som deras största tillgång. LÄS MER

  5. 5. Drivkrafterna hos IT-konsulter : Kvalitativ studie om skapandet av arbetsmotivation hos IT-konsulter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Andreas Lundin; Fredrik Josefsson; [2016]
    Nyckelord :Motivation; Arbetsmotivation; IT; Konsult; Organisation; Systemutveckling.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker arbetsmotivation hos IT-konsulter då det på arbetsmarknaden finns en brist på personal med rätt kompetens enligt Arbetsförmedlingens framtidsrapporter. Motivation har undersökts sedan början av 1900-talet och är väl utforskat. LÄS MER