Sökning: "AI in education"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden AI in education.

  1. 1. Exploring the Integration of Artificial Intelligence Tools in English as a Foreign Language (EFL) Pedagogy. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Rasmus Andersson; Axel Ringhagen; Albin Tapper; [2024-01-18]
    Nyckelord :Teachers; implementing AI; EFL classroom;

    Sammanfattning : The introduction of artificial intelligence (AI) tools in schools has sparked a polarised debate about its negative impact on critical thinking, plagiarism, and problem-solving skills. Future educators will be affected by the tools, prompting this thesis to explore their potential benefits and challenges through a literature review. LÄS MER

  2. 2. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  3. 3. The Advent of ChatGPT and its Technological Integration in Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Denial Brkic; Ioana-Raluca Johansson; [2024]
    Nyckelord :ChatGPT; didactic tool; EFL; GenAI; supporting tool; Swedish upper-secondary school;

    Sammanfattning : Our study investigates the possibility of integrating ChatGPT, an AI text generative tool, as a didactic supporting tool within the Swedish upper-secondary school curricula. Particularly, it takes interest in the English foreign language teaching context and examines eight peer reviewed articles on the matter. LÄS MER

  4. 4. AI, din vän eller fiende? : En kvalitativ innehållsanalys av inramningen av artificiell intelligens i Dagens Nyheter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Paulina Billberg; Amanda Sörlin; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; framing; technical optimism; moral panic; news; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : The artificial intelligence (AI) technology has developed unexpectedly fast for the last five years. There is an ongoing discussion about whether the technology should be seen as a contributing tool that could make life easier for people or if it is a risky innovation threatening human systems, particularly among journalists. LÄS MER

  5. 5. Less is more? On the Data Minimization in AI-based Personal Data Processing: Navigating Divides, Shaping Tomorrow in the Era of GDPR

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ryan Gran; [2024]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis is written in five Chapters. Chapter One starts with an introduction, then it focuses on the research questions and the limitations. Chapter two, describes data processing, especially AI-based personal data processing, and focuses on the possible risks of it. LÄS MER