Sökning: "ANNA PHILIPSON"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden ANNA PHILIPSON.

  1. 1. How can loyalty programmes improve brand loyalty?

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Gideon Mekonnen Jonathan; Anna Kapetanakis; [2015]
    Nyckelord :Brand loyalty; loyalty programmes; customer loyalty; retail industry;

    Sammanfattning : Title: How can loyalty programmes improve brand loyalty? Level: Final assignment for Master Degree in Business Administration Author: Anna Kapetanakis, and Gideon Mekonnen Jonathan Supervisor: Sarah Philipson (Assistant Professor) Date: June, 2015 Aim: To investigate how customers loyalty can be improved through loyalty programmes. Method: Mixed approach, both qualitative and quantitative data, is chosen for this study. LÄS MER

  2. 2. Transfetter från idisslare - och dess inverkan på blodlipidprofilen hos friska män och kvinnor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Sophie Berg; Sara Karlsson; [2013-03-08]
    Nyckelord :transfetter; blodlipidprofil;

    Sammanfattning : Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet Avdelningen för Invärtesmedicin och Klinisk Nutrition Sammanfattning Titel: Transfetter från idisslare - och dess inverkan på blodlipidprofilen hos friska män och kvinnor Författare: Sophie Berg och Sara Karlsson Handledare: Henriette Philipson Examinator: Anna Winkvist Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Examensarbete, 15 hp Datum: 2012-05-23 Bakgrund Hjärtkärlsjukdom är den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Det är idag välkänt att det finns ett samband mellan ett högt intag av industriella transfetter och hjärtkärlsjukdom, men hur de naturliga transfetterna påverkar oss är idag inte helt känt. LÄS MER

  3. 3. Kan omega-3 förebygga uppkomsten av allergi?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Karin Andersson; Cecilia Björertz; [2013-03-08]
    Nyckelord :Omega-3; allergi;

    Sammanfattning : Karin Andersson och Cecilia Björertz Examensarbete 15 hp Dietistprogrammet 180/240 hp Handledare: Henriette Philipson Examinator: Anna Winkvist 2012-05-23 Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet Avdelningen för Invärtes medicin och Klinisk nutrition Sammanfattning Titel: Kan omega-3 förebygga uppkomsten av allergi? – En systematisk översiktsartikel Författare: Karin Andersson och Cecilia Björertz Handledare: Henriette Philipson Examinator: Anna Winkvist Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Examensarbete, 15 hp Datum: 2012-05-23 Bakgrund Allergi är idag ett stort folkhälsoproblem och en av våra vanligaste kroniska sjukdomar. Finns det sätt att förhindra uppkomsten av allergier skulle det vara mycket fördelaktigt, både för samhället och den enskilda individen. LÄS MER

  4. 4. Prescription for a brand in change

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Af Klint; Anna Philipson; Helena Bjarne; [2010]
    Nyckelord :Branding; Change; Corporate Brand; Internal Brand Building; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Prescription for a Brand in Change Seminar Date: 2010-06-03 Course: BUSM08, Master Thesis in International Marketing and Brand Management Authors: Helena Bjarne, Linn af Klint and Anna Philipson Advisor: Ulf Elg Keywords: Branding, Change, Corporate Brand, Internal Brand Building Purpose: The purpose with our research is to study the internal work process with a brand in order to successfully adapt the brand to changes in the market. We intend to investigate the challenge a company faces when creating a modified brand based on the foundation of an already existing strong brand. LÄS MER

  5. 5. Banners på bloggar-en studie om hur bloggens trovärdighet kan smitta av sig på en banner placerad därpå

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martina Lövgren; Sara Liljevall; Amanda Tingström; Anna Philipson; [2008]
    Nyckelord :Personlig blogg; banner; trovärdighet; Internetreklam; mediebild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att utreda relationen mellan en blogg och en banner placerad därpå, samt söka efter ett eventuellt samspel där trovärdigheten i en blogg smittar av sig på bannern. I diskussionen kommer det även att utvecklas ett resonemang kring vad som krävs för att en blogg ska vara trovärdig. LÄS MER