Sökning: "Adverse selection"
Visar resultat 21 - 25 av 99 uppsatser innehållade orden Adverse selection.
21. Information asymmetry in mutual funds’ sustainability communication and its effects on sustainable development
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Information asymmetry with regards to sustainable investments limits private investors’ ability to make educated investment choices. This thesis explores how information asymmetry can materialize in the sustainability communication of five mutual funds through a qualitative content analysis of Key Investment Information Documents. LÄS MER
22. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER
23. Optimization of a sampling and analysis process to study the effects of skin care products on the microbial skin flora.
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologiSammanfattning : Vår hud är hem för en stor grupp av mikroorganismer, hudens mikroflora, som påverkar vår hälsa och vårt välbefinnande. Ändå finns det många aspekter av detta ämne som ännu är outforskade. LÄS MER
24. Skin in the game : Finns prestationsskillnader när amerikanska fondförvaltare är investerade i sin fond och inte?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : This paper investigates whether “skin in the game” has an impact on the actively managed funds’ performance. Based on the agency theory where an agent and a principal in different scenarios might have access to different information etc., can result in differences in financial decisions. LÄS MER
25. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder Datum: 2021– januari Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER