Sökning: "Affective engineering"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Affective engineering.
1. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02) Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER
2. A software solution for measuring customer experience in-store of a grocery retailer
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The technology of today enables several alternatives to obtaining food in physical stores, such as home deliveries of groceries or take away deliveries. Traditionally grocery retailers have focused primarily on products, but as time changes and customer values shift, grocery retailers must focus on customer experience to establish a relationship between the company and customers to stay competitive on the market. LÄS MER
3. Quality perception study in sustainable materials for Volvo Cars
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, IndustridesignSammanfattning : The growing demand in the industry towards sustainability and the globalization of manufacturing lead to an industrial climate of constant development and improvements, and automotive interior design is not excluded. In 2017 the European Union declared that the material used to generate the bright chrome surfaces of car interiors (CR VI) is toxic and carcinogenic. LÄS MER
4. EmoTouch: Nästa generations analysverktyg för mobilapplikationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : This thesis explores the possibility to develop a tool for mobile analytics, which maps user behavior with the intent to detect frustration. The project was carried out in cooperation with the company Tactel AB. LÄS MER
5. Developing a wafer with customer amenity—an application of Kansei engineering
Master-uppsats, MaskinkonstruktionSammanfattning : New food product development is so often confronted with failure in the market. One of the significant reasons is, nowadays, the customer preference is no longer simply only determined by a few factors rather a combination of various needs. LÄS MER