Sökning: "Amanda Philipson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Amanda Philipson.

  1. 1. En analys av hur förbättringsprocesser kan bli en naturlig del i företagskulturen. : En studie av två förbättringsprocesser inom ett fallföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Persson Amanda; Kronander Philipson Sara; [2020]
    Nyckelord :Improvement processes; Toyota Kata; Kaizen; PDCA; company culture.;

    Sammanfattning : Companies competing in the global markets are constantly exposed to the market pressure regarding differentiation from competitors and contribute to development. To be able to create competitive advantages and handle the markets expectations, companies are required to develop both processes and employees. LÄS MER

  2. 2. Beslutsfattande och Interpersonell påverkan : En studie om etiskt klimat och etiskt beslutsfattande inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Klaesson; Amanda Nilsson; [2015]
    Nyckelord :ethics; ethical climate; ethical decision-making; interpersonal dimension; real estate broker; Etik; Etiskt klimat; Etiskt beslutsfattande; interpersonella dimensionen; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Beslutsfattande och Interpersonell påverkan Nivå: Examensarbete företagsekonomi, 15 hp Syfte: Vårt intresse för etiskt beslutsfattande väcktes ur uppfattningen om att fastighetsmäklare generellt sett har lågt förtroende bland allmänheten samt att försäljares etiska snedsteg ofta täcker tidningars förstasidor. Syftet med studien är att skapa ökad förståelse för hur den interpersonella dimensionen påverkar det etiska beslutsfattandet hos medarbetare inom säljorganisationer. LÄS MER

  3. 3. Banners på bloggar-en studie om hur bloggens trovärdighet kan smitta av sig på en banner placerad därpå

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martina Lövgren; Sara Liljevall; Amanda Tingström; Anna Philipson; [2008]
    Nyckelord :Personlig blogg; banner; trovärdighet; Internetreklam; mediebild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att utreda relationen mellan en blogg och en banner placerad därpå, samt söka efter ett eventuellt samspel där trovärdigheten i en blogg smittar av sig på bannern. I diskussionen kommer det även att utvecklas ett resonemang kring vad som krävs för att en blogg ska vara trovärdig. LÄS MER