Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Så uppfattar sångpedagoger det sångtekniska begreppet stöd: En studie med fenomenografisk ansats byggd på sex intervjuer
C-uppsats,Sammanfattning : Vårt syfte var att undersöka och analysera hur sex sångpedagoger beskriver stöd och hur detalar om sitt arbete med stöd i sång. Vi har genom vår bakgrund som sångerskor upplevt attvåra egna sångpedagoger definierat stöd olika. LÄS MER
12. Nya idéer eller kunskapsåterskapande? : En studie om pedagogisk dokumentation i förskolan
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Denna studie handlar om vilken betydelse pedagoger i förskolan tillskriver begreppet pedagogisk dokumentation i deras verksamhet. De frågor vi sökt svar på är hur pedagogerna tolkar begreppet pedagogsik dokumentaiton, hur och varför de använder sig utav det samt hur de ser på det ökade behovet av mätning som skett i förskolan. LÄS MER
13. Rollimprovisation vid responsinsatser : En studie av en ledningsövning för Svenska Stödstyrkan
Master-uppsats, CSELAB - Cognitive Systems Engineering LaboratorySammanfattning : Responsinsatser vid extra ordinära händelser såsom kriser och katastrofer karakteriseras av höga risker och stor tidspress i en föränderlig och komplex miljö. Vissa händelser går till viss del att förutse men dessvärre inte att hindra, exempelvis översvämningar eller orkaner, medan andra händelser kan vara svåra att förutse, exempelvis jordbävningar eller tsunamis. LÄS MER
14. What knowledge is of most worth? - ett tentativt förtydligande av skoldebattens återkommande frågor
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SyfteVi har i denna uppsats velat bringa klarhet i vilka antaganden och åsikter som tycks ligga bakom olika positioneri skolpolitiska frågor; hur definierar man egentligen värdefull kunskap och hur ser man på skolansdemokratiuppdrag?Metod och materialDå de mer grundläggande oenigheterna sällan uttalas i den samtida svenska debatten har vi valt att använda ossav material där utbildningspolitiska frågor på ett mer djupgående sätt diskuteras. Vi har för detta syfte funnit detlämpligt att analysera fyra etablerade utbildningsideologier: essentialismen, perennialismen, progressivismensamt rekonstruktivismen. LÄS MER
15. Jo March—The Unconventional Woman of Little Women & Good Wives
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Little Women and Good Wives is a classic children’s novel published in the late nineteenth century by American writer Louise May Alcott. The book concerns the lives, loves and marriages of four sisters growing up during the American Civil War. Alcott portrays four sisters in the book. They are Meg, Jo, Beth and Amy. LÄS MER