Sökning: "Andreas Ljunggren"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Andreas Ljunggren.

  1. 6. Bokbranschen : Hur kommunikation och samordning av information påverkar returflödet i varudistributionen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Andreas Ljunggren; Daniel Vuorinen Lundin ; [2009]
    Nyckelord :: Information; samordning; kommunikation; engagemang; ifrågasättande; varudistribution och returflöde.;

    Sammanfattning :   Den här uppsatsen handlar om bokbranschen som är en konkurrensutsatt marknad där utbudet av böcker är större än efterfrågan vilket skapar returer och därmed kostnader. Gapet mellan utbud och efterfrågan tenderar dessutom att bli större och detta medför ökade kostnader för varudistributionen. LÄS MER

  2. 7. Visuell kommunikation i kinesisk kultur - en tolkningsfråga

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Miljeteig; Philip Gozzi; Sofia Ljunggren; [2006]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kultur; kulturella skillnader; kommunikation; Kina; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För västerländska företag som etablerar sig på den kinesiska marknaden kan kulturskillnader göra det svårt att nå kinesiska konsumenter med standardiserad global marknadskommunikation. Kultur- och språkskillnader bidrar till att reklambudskap kan tolkas annorlunda i Kina. LÄS MER

  3. 8. Ägarkoncentration - en faktor för optionsprogram till företagsledningen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Lentonsson; Kim Ljunggren; Per Holmgren; [2005]
    Nyckelord :Optionsprogram; incitamentsprogram; herrelösa företag; ägarkoncentration och ledande befattningshavare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på om herrelösa företag i större utsträckning har optionsprogram till företagsledningen än företag med hög ägarkoncentration. Metod: En kvantitativ metod har använts. Utifrån en hypotes, grundad i teori på området, har en forskningsfråga formulerats. LÄS MER