Sökning: "Anna Lindvall"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Anna Lindvall.
1. Att arbeta övertid utan betalning : En kvalitativ studie om butiksanställdas upplevelser av att arbeta obetald övertid
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. “Vi har ju de digitala verktygen för att väcka nyfikenhet!” : En studie om förskollärares perspektiv på barns delaktighet i användandet av digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstract I dagens digitala samhälle är det centralt att erbjuda barn i förskolan en förståelse för den digitalisering de möter i vardagen. För att detta ska realiseras i verksamheten är det därför väsentligt att förskollärare besitter kunskap om digitalisering samt hur de ska göra barn delaktiga när de digitala verktygen används. LÄS MER
3. Nyutexaminerade sjuksköterskors upplevelse av att arbeta inom professionen En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Tidigare kunskap visar på att nyutexaminerade sjuksköterskor (NS) upplever ett glapp i hur teorin överförs till praktiken. Vidare upplever NS behov av stöd under deras första tid. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att belysa upplevelsen av att arbeta som nyutexaminerad sjuksköterska och dess inverkan på patientrelationen. LÄS MER
4. Röster från elever med NPF om vad som är viktigt i skolan : Meningsfullt eller makear inte nån sense En kvalitativ studie ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Henriksson Utas, Anna & Lindvall Malin (2022). Röster från elever med NPF om vad som är viktigt i skolan - Meningsfullt eller makear inte nån sense. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER
5. En professionell verktygslåda? : En kvalitativ studie av sex speciallärares arbetsmetoder inom läs- och skrivutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är övergripande att beskriva och diskutera några speciallärares arbetsmetoder inom läs- och skrivutveckling i grundskolan. Urval och utbildningsnivå för de elever som beskrivs har varit från förskoleklass till årskurs fem. Uppsatsen bygger på ett induktivt förhållningssätt. LÄS MER