Sökning: "Apoteksmarknaden"

Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade ordet Apoteksmarknaden.

  1. 6. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Josefsson; Sofia Tennander; [2019]
    Nyckelord :digitalisation; e-commerce; strategies; multichannel; the Swedish pharmacy market; digitalisering; e-handel; strategier; försäljningskanaler; svensk apoteksverksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER

  2. 7. Hur framtidens apoteksverksamhet kan komma att se ut år 2030

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Zeineb Ubeid; [2019]
    Nyckelord :Pharmacy; Future;

    Sammanfattning : Bakgrund: Apoteksverksamheten är en verksamhet som genomgår en ständig förändring. Sedan omregleringen av apoteksmarknaden 2009 har det svenska apoteket genomgått flera förändringar som varit oförutsägbara tidigare. E-handeln har ökat, apotekens tillgänglighet har ökat och likaså har behoven. LÄS MER

  3. 8. Varumärke som varumärke? : En kvalitativ studie om konsumenters inställning till egna märkesvaror respektive leverenantörers märkesvaror

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :My Lovén; Emma Rydeberg; [2019]
    Nyckelord :brand; buyer decision process; consumer; evoked set; EMV; LMV; varumärke; köpbeslutsprocessen; konsumenter; evoked set; EMV; LMV;

    Sammanfattning : Syfte: Butikskedjornas egna varumärken har utvecklats och förändrats. Studien syftar till att öka förståelse för hur konsumenters inställning till varumärken påverkas av butikskedjornas utveckling av egna märkesvaror och leverantörers märkesvaror, i det tredje steget av köpbeslutsprocessen. LÄS MER

  4. 9. Omregleringen av den svenska apoteksmarknaden : Måluppfyllelse och en kontrafaktisk analys

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :My Bäckström; Denise Hansson; [2018]
    Nyckelord :Omreglering; Apoteksmarknad; Måluppfyllelse; Kontrafaktiskt Analys; Proposition 2008 09:145;

    Sammanfattning : Sveriges apoteksmarknad omreglerades år 2009 från ett statligt monopol till en konkurrensutsatt marknad. Orsaken till reformen var liberaliseringsinfluenser inom ekonomin från 90-talet, utifrån teori såväl som medlemskapet i Europeiska Unionen. LÄS MER

  5. 10. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Enblom; Anita Music; [2017]
    Nyckelord :Differentiation; differentiation strategies; loyalty; behavioral loyalty; attitude loyalty; pharmacy; Differentiering; differentieringsstrategier; lojalitet; beteendelojalitet; attitydlojalitet; apotek;

    Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER