Sökning: "Arabemiraten"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet Arabemiraten.
21. Konsten att sälja solljus till Mellanöstern : En fallstudie om ett Svenskt Solarieföretags möjligheter till en etablering i Förenade Arabemiraten
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Ur ett marknads- och kulturperspektiv, utforska vilken exportstrategi företaget Ultra Tan bör använda sig av för att öka sin försäljning på marknaden i Förenade Arabemiraten. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie där vi utfört intervjuer med ett huvudföretag och andra svenska företag inom den aktuella sektorn som agerar på marknaden i Förenade Arabemiraten. LÄS MER
22. Företagskulturens inverkan på den enskilde individen : en fallstudie av IKEA Kalmar och IKEA Dubai
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Globalisering är något som de senaste åren blivit ett allt mer igenkänt begrepp bland oss människor, detta är något som berör både oss individer samt företagsvärlden. Den främsta anledningen till att detta är något som ligger i tiden beror på att numer finns möjligheterna, tekniken har tagit oss framåt vilket skapat ett behov bland oss människor av att se världen. LÄS MER
23. Kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av ny mobiltelefon i Mellanöstern
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöker jag kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av en ny mobiltelefon i Mellanöstern för att vinna marknadsandelar, vilket även är syftet med undersökningen. Genom att använda teorier om kulturen i denna region kombinerade med teorier om konsumentbeteenden skapas utifrån dessa en analysmodell. LÄS MER
24. Framgångsfaktorer på bredbandsmarknaden – vad utmärker en framgångsrik marknad?
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This master thesis is written at the Royal Institute of Technology during the spring and summer of 2008. The assignment was to investigate what factors on a broadband market determine how well it performs in terms of how many people have access to broadband. LÄS MER
25. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE HOTEL INDUSTRY : A CROSS CULTURAL PERSPECTIVE
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Centrum för tvärvetenskaplig miljöforskning (CTM)Sammanfattning : Debatten om affärsetik och företagets sociala ansvar i globala sammanhang med olika naturliga, ekonomiska och kulturella förutsättningar har fått en mer framträdande roll i och med globalisering. Syftet med denna studie är att fastställa hur kulturella och lokala förutsättningar påverkar arbetet inom Corporate Social Responsibility genom att undersöka och jämföra CSR arbetet på hotell i kulturellt och geografiskt olikartade länder. LÄS MER