Sökning: "Arbetsgivarvarumärke"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet Arbetsgivarvarumärke.
11. Upplevelser av marknadsföring vid IT-rekryteringsprocesser och dess inflytande på förväntningar och attityder
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden lider av en strukturell brist av IT- kompetens. Situationen börjar väcka oro bland myndigheter och privata aktörer samtidigt som att attrahera och behålla kompetenta IT- kandidater är en nödvändighet för många av dagens IT-organisationer. LÄS MER
12. Upplevelser av "Employer Branding" : En kvalitativ fallstudie av anställda hos BA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur medarbetarna på BA (fiktivt namn) upplever organisationens interna Employer Branding-arbete samt att belysa de aspekter som eventuellt skiljer strategi mot upplevelse. Det gjordes ett målinriktat urval av organisation medan valet av deltagare var ett slumpmässigt urval vilket resulterade i åtta respondenter (n= 8). LÄS MER
13. Attraktiva arbetsgivare : Att arbeta med employer branding inom statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens syfte var att få kunskap om hur en statlig militär myndighet arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare, internt som externt. För att kunna utvärdera det arbete som görs av organisationen undersöktes rekryters uppfattning av organisationens arbetsgivarvarumärke och arbete med employer branding. LÄS MER
14. Att attrahera arbetssökande : En studie i hur företag kan använda corporate social performance i employer branding för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka vilka aspekter av ett företags arbetsgivarvarumärke som värderas högst av arbetssökande och därför är viktigast för företag att kommunicera till målgruppen genom employer branding-arbete. Uppsatsen bygger på fyra frågeställningar: Vilka av aspekterna i ett arbetsgivarvarumärke är viktigast att kommunicera till arbetssökande för att bli en arbetsgivare som arbetssökande dras till? Vidare: Vilka aspekter av ett arbetsgivarvarumärke värderar studenter högst när de väljer arbetsgivare? Finns det en skillnad mellan män och kvinnor i vad man värderar högst respektive lägst? Finns det en skillnad mellan vad man värderar högst respektive lägst beroende på studietid? Undersökningen baseras på en kvantitativ studie och genomfördes med hjälp av en enkätstudie. LÄS MER