Sökning: "kandidatupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet kandidatupplevelse.

  1. 1. Sprudlande ambassadöreller nitisk kritiker : En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ida Johansson; Alicia Ketabati Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Recruitment process; employer branding; recruitment; candidate experience; net promoter score; index; professional relationships; expectations; public sector; Rekryteringsprocess; employer branding; rekrytering; kandidatupplevelse; net promoter score; index; professionella relationer; förväntningar; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2023 Författare: Alicia Ketabati Augustinsson och Ida Johansson Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Sprudlande ambassadör eller nitisk kritiker - En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor   Syfte Syftet med studien är att öka förståelsen för hur undersökning av kandidatupplevelsen kan ligga till grund för utveckling av rekryteringsarbete och employer brand i offentlig sektor. Syftet nås genom att samla in information om kandidaters upplevelse av rekryteringsprocessen i en kommun under en specifik tidsperiod. LÄS MER

  2. 2. Kandidatens upplevelse av digitala avanceringar i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sanna Harborg; Selma Bjelkerud; [2022]
    Nyckelord :Candidate experience; Digital recruitment process; fairness; selection and assessment methods; Kandidatupplevelse; Digital rekryteringsprocess; Rättvisa; Urvalsmetoder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det svenska näringslivet präglas av digitalisering. Därtill har dagens företag anpassat sig efter omgivningen och bedriver sina processer mer digitalt. Inom området Human Resources är rekryteringsprocessen under digital konstruktion, med fördelar för företag i form av tid och kostnadseffektivitet. LÄS MER

  3. 3. AI, ett verktyg i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie om hur AI-verktyg påverkar rekryteringsprocessen med fokus på omedvetna fördomar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maryam Adel; [2022]
    Nyckelord :AI; rekrytering; artificiell intelligens; omedvetna fördomar; habitus; fält; dubbelprocess teori;

    Sammanfattning : Idag väljer många företag att vara alltmer digitaliserade, genom att exempelvis implementera mjukvarulösningar i form av Artificiell Intelligens (benämnt AI härefter). Rekryteringsbranschen är en av de branscher vars användning av AI ökar. LÄS MER

  4. 4. En utvärdering av en digital rekryteringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Anna Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Digital Recruitment; Recruitment; Evaluation; Candidate Experi-ence; Employer Branding; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att använda tekniska verktyg blir allt vanligare för att effektivisera HR-processer och därmed blir användning av ATS, Applicant tracking systems, allt vanligare i rekryteringsprocessen. I denna studie utvärderas en digitaliserad rekryteringsprocess gällande intern användbarhet och kandidatupplevelse. LÄS MER

  5. 5. Kandidatupplevelse – en aktiv del i employer brand : Kandidatupplevelse som employer branding aktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Isabella Söderström; [2020]
    Nyckelord :Candidate experience; Employer brand; Social identity; Recruitment; Communication; Kandidatupplevelse; Employer brand; Social identitet; Rekrytering; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet för denna studie är att undersöka hur kandidaters upplevelse kan påverkas av interaktion med rekryterande chefer och rekryteringsprocessens olika delar. Likväl skapa en förståelse för den sammanställda kandidatupplevelsens inverkan på en organisations employer brand. LÄS MER