Sökning: "net promoter score"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden net promoter score.

  1. 1. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  2. 2. Sprudlande ambassadöreller nitisk kritiker : En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ida Johansson; Alicia Ketabati Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Recruitment process; employer branding; recruitment; candidate experience; net promoter score; index; professional relationships; expectations; public sector; Rekryteringsprocess; employer branding; rekrytering; kandidatupplevelse; net promoter score; index; professionella relationer; förväntningar; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2023 Författare: Alicia Ketabati Augustinsson och Ida Johansson Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Sprudlande ambassadör eller nitisk kritiker - En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor   Syfte Syftet med studien är att öka förståelsen för hur undersökning av kandidatupplevelsen kan ligga till grund för utveckling av rekryteringsarbete och employer brand i offentlig sektor. Syftet nås genom att samla in information om kandidaters upplevelse av rekryteringsprocessen i en kommun under en specifik tidsperiod. LÄS MER

  3. 3. Factors that affect team productivity and collaboration in a remote working environment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Charalampos Papadopoulos; Polyxeni Papadia; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Remote Working; Telework; Productivity; Collaboration;

    Sammanfattning : Due to the COVID-19 pandemic, the working remote setup has become the norm for many employees worldwide, who have been struggling to adjust in the new ways of working and collaborating with their colleagues remotely. The recent remote setup swift has impacted their productivity and collaboration either positively or negatively. LÄS MER

  4. 4. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Christoffer Rodell; Theo Örtengren; [2022]
    Nyckelord :Net Promoter Score; Word of Mouth; Attitudinal loyalty; Associations; Mindset metics;

    Sammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER

  5. 5. Mot tredje generationens läsplatta : En undersökning av läsplattans användarvänlighet och utvärdering av dess utvecklingspotential

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Clara Norgren; Olle Sandström; [2021]
    Nyckelord :Användarvänlighet; digitalisering; e-bok; e-ink; elektroniskt papper; innovation; läsplatta; människa- dator interaktion; Product-Market Fit;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digitala läsvanor och läsplattor, ur ett människa-datorinteraktions perspektiv, för att bidra med insikter kring digital läsning genom att identifiera problem och utvecklingsområden hos läsplattan. En enkätundersökning genomfördes, där 947 svar erhölls. LÄS MER