Sökning: "Digital rekryteringsprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Digital rekryteringsprocess.

  1. 1. Objektivitet eller subjektivitet i rekryteringsprocessen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Anna Ahström; Ebba Malmqvist; [2024]
    Nyckelord :recruitment process; objective approach; subjective approach; difficulties in the recruitment process; requirement profile;

    Sammanfattning : Grundläggande förutsättningar för att företag och organisationer ska kunna bedriva en fungerande verksamhet är att det finns personal med rätt kompetens vilket tillgodoses med en väl genomförd rekrytering. Studien hade följande två frågeställningar: Hur arbetar rekryterare under rekryteringsprocessen för att förhålla sig så objektiva som möjligt? Vilka svårigheter finns det under en rekryteringsprocess sett till förhållningssätt i relation till subjektiva och objektiva bedömningar? 10 semistrukturerade intervjuer genomfördes med deltagare som innehar en tjänst med rekryteringsansvar. LÄS MER

  2. 2. REKRYTERING I EN DIGITAL MILJÖ : En Undersökning om Hur Digitaliseringen och AI Förändrat Rekryteringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Adam Engström; Gabriel Kardum; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; recruitment; recruitment process; artificial intelligence; Digitalisering; rekrytering; rekryteringsprocess; artificiell intelligens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitaliseringen förändrat rekryteringsprocess för personer som arbetar med rekrytering. I studien undersöks även vilken roll AI idag har inom rekryteringsprocessen samt vilken roll den kan förväntas ha i framtiden. Där de två forskningsfrågor vi tagit fram behandlar dessa två områden. LÄS MER

  3. 3. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  4. 4. Kandidatens upplevelse av digitala avanceringar i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sanna Harborg; Selma Bjelkerud; [2022]
    Nyckelord :Candidate experience; Digital recruitment process; fairness; selection and assessment methods; Kandidatupplevelse; Digital rekryteringsprocess; Rättvisa; Urvalsmetoder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det svenska näringslivet präglas av digitalisering. Därtill har dagens företag anpassat sig efter omgivningen och bedriver sina processer mer digitalt. Inom området Human Resources är rekryteringsprocessen under digital konstruktion, med fördelar för företag i form av tid och kostnadseffektivitet. LÄS MER

  5. 5. "Jag längtar fortfarande till att få träffa kunderna live" : En studie om förändringar i en rekryteringsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefin Ekström; Stina Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Recruitment process; recruitment company; client contact; outsourcing; communication; digital communication tools; digitalisation; Rekryteringsprocess; rekryteringsföretag; kundkontakt; outsourcing; kommunikation; digitala kommunikationsverktyg; digitalisering;

    Sammanfattning : Denna studie har ägnats åt ett rekryteringsföretag samt dess rekryteringsprocess. Syftet med föreliggande studie är att utveckla en förståelse för hur anställda på rekryteringsföretaget upplever för- och nackdelar i förändringar av rekryteringsprocessen som gjorts med anledning av distansarbetet som införts vid Covid-19. LÄS MER