Sökning: "Upplevelser av marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Upplevelser av marknadsföring.
1. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER
2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER
3. Bidrar plastpåsar till negativ varumärkesimage? : En studie om konsumentuppfattning och miljövänliga attribut i grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Teoretiskt bidrag: Studien ger en samtida bild av hur konsumenten påverkas av miljövänliga attribut hos produkter i hens uppfattning av varumärken. Problemformulering: Hur påverkar försäljning av plastpåsar konsumentens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att förklara relationen mellan konsumentens värderingar, konsumtion och benägenhet att välja miljövänliga attribut. LÄS MER
4. Upplevelser av marknadsföring vid IT-rekryteringsprocesser och dess inflytande på förväntningar och attityder
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden lider av en strukturell brist av IT- kompetens. Situationen börjar väcka oro bland myndigheter och privata aktörer samtidigt som att attrahera och behålla kompetenta IT- kandidater är en nödvändighet för många av dagens IT-organisationer. LÄS MER
5. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER