Sökning: "realistisk rekrytering"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden realistisk rekrytering.
1. Digitaliseringen av den traditionella rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie om digitala arbetspsykologiska tester
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Den traditionella rekryteringsprocessen har i takt med digitaliseringens utveckling både utmanats och kompletterats. En önskan från organisationer att skapa en mer kompetensbaserad matchning till en specifik position har bidragit till implementeringen av digitala arbetspsykologiska tester i samband med rekryteringsprocessen. LÄS MER
2. Upplevelser av marknadsföring vid IT-rekryteringsprocesser och dess inflytande på förväntningar och attityder
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden lider av en strukturell brist av IT- kompetens. Situationen börjar väcka oro bland myndigheter och privata aktörer samtidigt som att attrahera och behålla kompetenta IT- kandidater är en nödvändighet för många av dagens IT-organisationer. LÄS MER
3. Är du en av oss? : -En kvalitativ studie om organisationskulturens påverkan på rekrytering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Syftet är att visa för- och nackdelar för organisationskulturens påverkan på rekryteringen hos organisationer som är präglade av organisationskultur, samt hur en organisation avgör vilken individ som passar in. Vi ämnar beskriva eventuella risker, möjligheter och begränsningar med dessa metoder för både organisation och individ. LÄS MER
4. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER
5. Platsannonsens effektivitet vid rekrytering - En studie av framgångsfaktorer och störningar i kommunikationen mellan företag och sökande.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna undersökning är i första hand att öka förståelsen för den betydelse som den initiala envägskommunikationen mellan mottagare och sändare har för effektiviseringen av rekryteringsarbetet. I undersökningen vill vi jämföra företagens tanke med de sökandes tolkning av platsannonser för att se om det finns brister i kommunikationen som kan åtgärdas. LÄS MER