Sökning: "Assa Abloy strategi"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Assa Abloy strategi.
1. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER
2. Personalrörlighet och strategisk planering inom industrin
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund och problem: Stora förändringar har skett i tillverkningsindustrin sedan i början av tjugohundratalet. Företagen måste ständigt utvecklas och söka nya sätt att organisera sig för att kunna vara konkurrenskraftiga i dagens globala marknad. LÄS MER
3. Low Cost Country Sourcing: An introduction for companies on the verge of starting their LCC sourcing initiatives
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis was originally written on behalf of ASSA ABLOY AB, a company on the verge of increasing its low-cost country sourcing. The main purpose of this thesis was to investigate which type of products are most suitable to source in low-cost countries and which type of contractual business form that is most suitable for sourcing in low-cost countries. LÄS MER