Sökning: "Attitude-Behaviour Gap"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Attitude-Behaviour Gap.
21. To fly or not to fly : analysing interpretive repertoires to negotiate air travel among individuals working for an environmental NGO in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : With the global temperature rising and the fight to stay below a 2-degree global warming, environmentalists, environmental organizations and climate scientists are arguing that there is a need to reduce global carbon emissions to mitigate climate change. However, advocating for sustainable behaviour does not necessarily lead to performing sustainable behaviour. LÄS MER
22. Etiska konsumenter : Gapet mellan intentioner och handlingar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Forskning bekräftar att ett gap mellan intention och handling finns. Denna studie belyser etiska konsumenter samt gapet mellan att vilja handla etiskt och hållbart men att inte alltid göra det. Fokus har legat på att ta reda på varför detta gap uppstår och att skapa en förståelse för de faktorer som påverkar konsumenters köpbeteenden. LÄS MER
23. Green Marketing - The impact on consumer-based brand equity : a quantitative study among the Swedish Generation Y in the fashion clothing industry
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Introduction: Recent trends have shown a steady growth regarding environmental concerns along with the pro-environmental attitudes among the consumers, yet a contradicting behaviour is observed in the purchase of environmentally friendly products, giving birth to the phenomena of attitude-behaviour gap. A fair amount of researchers have studied this attitude-behaviour gap over the recent years, investigating this very inconsistency in order to present a solution. LÄS MER
24. Students' Attitude-Behaviour Gap : And the Effect of Corporate Social Irresponsibility in the Fast Fashion Industry
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
25. Värdet av kundklubbar : En fallstudie på ett fast fashionföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebranschen är i ständig förändring. Den härda konkurrens som idag existerar i industrin sätter press på̊ företag, samtidigt är den moderna kunden ombytlig. Därmed blir relationen mellan kund och företag allt viktigare utifrån ett marknadsföringsperspektiv. LÄS MER