Sökning: "Attitude-Behaviour Gap"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Attitude-Behaviour Gap.

  1. 21. To fly or not to fly : analysing interpretive repertoires to negotiate air travel among individuals working for an environmental NGO in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Jara Snippe; [2017]
    Nyckelord :Attitude-behaviour gap; Air travel; Discursive psychology; Interpretive repertoires; Subject positions; Ecological privilege; Flyers dilemma;

    Sammanfattning : With the global temperature rising and the fight to stay below a 2-degree global warming, environmentalists, environmental organizations and climate scientists are arguing that there is a need to reduce global carbon emissions to mitigate climate change. However, advocating for sustainable behaviour does not necessarily lead to performing sustainable behaviour. LÄS MER

  2. 22. Etiska konsumenter : Gapet mellan intentioner och handlingar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linda Bertilsson; Emma Ring; [2017]
    Nyckelord :attitude-behaviour gap; buying behaviour; ethical consumers; ethical clothing industry; consumers trust in companies; attityd-beteende gap; köpbeteende; etiska konsumenter; etisk klädindustri; konsumenters tillit till företag;

    Sammanfattning : Forskning bekräftar att ett gap mellan intention och handling finns. Denna studie belyser etiska konsumenter samt gapet mellan att vilja handla etiskt och hållbart men att inte alltid göra det. Fokus har legat på att ta reda på varför detta gap uppstår och att skapa en förståelse för de faktorer som påverkar konsumenters köpbeteenden. LÄS MER

  3. 23. Green Marketing - The impact on consumer-based brand equity : a quantitative study among the Swedish Generation Y in the fashion clothing industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Danial Ahmad; David Magariños; [2017]
    Nyckelord :Green marketing-mix; Consumer-based brand equity; Attitude-behaviour gap; Generation Y;

    Sammanfattning : Introduction: Recent trends have shown a steady growth regarding environmental concerns along with the pro-environmental attitudes among the consumers, yet a contradicting behaviour is observed in the purchase of environmentally friendly products, giving birth to the phenomena of attitude-behaviour gap. A fair amount of researchers have studied this attitude-behaviour gap over the recent years, investigating this very inconsistency in order to present a solution. LÄS MER

  4. 24. Students' Attitude-Behaviour Gap : And the Effect of Corporate Social Irresponsibility in the Fast Fashion Industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Sanna Friberg; Filip Tu; [2017]
    Nyckelord :Attitude-Behaviour Gap; Boycott; Consumerism; Corporate Social Irresponsibility; Ethical Consumption; Fast Fashion; Locus of Control; Sweatshop;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Värdet av kundklubbar : En fallstudie på ett fast fashionföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Häger; Emelie Carlberg; [2017]
    Nyckelord :Kundklubb; EDM; Marknadsföring; Attitude-behaviour gap; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Modebranschen är i ständig förändring. Den härda konkurrens som idag existerar i industrin sätter press på̊ företag, samtidigt är den moderna kunden ombytlig. Därmed blir relationen mellan kund och företag allt viktigare utifrån ett marknadsföringsperspektiv. LÄS MER