Sökning: "Attitude-Behaviour Gap"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Attitude-Behaviour Gap.
1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER
2. Planned Obsolescence: A deal-breaker for smartphone consumers or not? : A qualitative study of sustainable consumers’ behaviour around Planned Obsolescence - The case of smartphones
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Planned Obsolescence is a threat to sustainability and is a practice that has increased in recent years. Manufacturers and companies are often blamed, but recent research has shown that consumers play a significant role and thus hold considerable responsibility for Planned Obsolescence practices. LÄS MER
3. Are you as green as the Grinch - or is it just an illusion?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this thesis is to reveal what critical factors affect the attitude-behaviour gap when consuming green apparel online, and what aspects in retailers’ green communication strategies are perceived to have an influence on performing green consumer behaviour online. Theoretical perspective: An own illustration of a theoretical framework has emerged from the reviewed literature. LÄS MER
4. Hur högt värderar Generation Z i Sverige hållbara matvaruprodukter : En småskalig kvantitativ studie om Generation Z:s köpbeteende i relation till hållbara matvaruprodukter
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Utvecklingen och den ökade medvetenheten om hållbarhet i dagens samhälle, har lett till en ökad efterfrågan av hållbara matvaruprodukter. Det var därmed av intresse att undersöka denna utveckling inom Generation Z. LÄS MER
5. Fast fashion vs hållbar konsumtion - gapet mellan uttryck och agerande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka de främsta faktorerna till varför unga svenska kvinnor konsumerar fast fashion i en tid präglad av ett fokus på hållbarhet. Motsättningarna mellan köpintentionerna och dagens hållbarhetsfokus skapar ett gap mellan konsumenternas agerande och uttryck vilket undersöks genom åtta faktorer för att utse den mest betydande. LÄS MER