Sökning: "Lina Lennartsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Lina Lennartsson.

  1. 1. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Social media marketing; TikTok; Marketing strategy; Target audience; SMEs; Marknadsföring på sociala medier; TikTok; Marknadsstrategi; Målgrupp;

    Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER

  2. 2. Hur högt värderar Generation Z i Sverige hållbara matvaruprodukter : En småskalig kvantitativ studie om Generation Z:s köpbeteende i relation till hållbara matvaruprodukter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Hulldin; Lina Lennartsson; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; Köpbeteende; Attitude-behavior gap; Hållbara matvaruprodukter; Pris; Låg ekonomisk standard; Produktkvalitet; Kompensationsbeteende;

    Sammanfattning : Utvecklingen och den ökade medvetenheten om hållbarhet i dagens samhälle, har lett till en ökad efterfrågan av hållbara matvaruprodukter. Det var därmed av intresse att undersöka denna utveckling inom Generation Z. LÄS MER

  3. 3. BARNS ERFARENHET AV DELAKTIGHET I VÅRDEN : EN ENKÄTSTUDIE

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Lina Lennartsson; Malin Neijd; [2021]
    Nyckelord :Barn; delaktighet; enkätstudie; erfarenhet; vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan barnkonventionen blev svensk lag i januari 2020 finns det ett behov inom barnsjukvården att mäta barns delaktighet. Tidigare studier visar på att barn vill vara delaktiga i sin vård. Syfte: Att kartlägga barns erfarenhet av att vara delaktiga i sin vård samt att beskriva deras tankar om förbättringar i vården. LÄS MER

  4. 4. Is social media the new drug that generates impulse buying? : A quantitative study on social media´s effect on impulse buying regarding fashion products and if it differs between men and women in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Lennartsson; Adelina Zeka; [2021]
    Nyckelord :Impulse buying; Online impulse buying; Social media; Influencer marketing; Gender; Internal and external stimulus; Fashion products;

    Sammanfattning : Social media is a phenomenon that is successively developing, and the usage is rising each day, which in turn has an impact on consumer behaviour. Hence, the new attributes that social media provides, both for businesses and individuals, are affecting the way people are acting when making a purchase. LÄS MER

  5. 5. Physically-Based Animation Follow : A Comparison of Player Experiences

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Henrik Lennartsson; Lina Wijkander; [2019]
    Nyckelord :Animation; procedural; physics-based; animation follow;

    Sammanfattning : Animations in the game industry are considered a bottleneck today, and a way to speed up the development in this area is by letting the computer procedurally generate the animations. This research has explored blending physics with keyframed animations in games, to create interactive and responsive characters, and to find out how these animations are perceived by players. LÄS MER