Sökning: "Avsikt med feedback"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden Avsikt med feedback.

  1. 11. An investigation into trust between an SAV and its passengers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Muhammad Daiman Khan; [2019]
    Nyckelord :Trust; Passengers; Shared Automated Vehicles; Communication; Interaction; Communication modalities; Feedback.; Förtroende; passagerare; autonoma fordon; kommunikation; interaktion; kommunikationsmodalitet; återkoppling.;

    Sammanfattning : As more and more shared autonomous vehicles (SAVs) are introduced in mixed traffic conditions, it calls upon research exploring the relationship between an SAV and its passengers. It is assumed that in the future SAVs will be completely autonomous, with no operator on-board, resulting in the loss of implicit communication between a driver and a passenger with effects on trust. LÄS MER

  2. 12. Gränslöst arbete : En kvalitativ studie av hur Human Resources- medarbetare upplever sitt mejlanvändande under och utanför arbetstid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Michelle Svensson; Elin Sahlqvist; [2019]
    Nyckelord :Mail; borderless work; demand- controll model; stress and accessibility; Mejl; gränslöst arbete; krav- och kontrollmodellen; stress och tillgänglighet;

    Sammanfattning : Den allt mer digitaliserade arbetsmarknaden medför att flexibiliteten hos medarbetarna blir ett faktum. Arbete kan ske var som helst, när som helst, vilket ställer höga krav på medarbetare då tillgängligheten samtidigt ökar. LÄS MER

  3. 13. Lösninginriktad pedagogik : Hur uttrycker förskollärare att arbetet med lösninginriktad pedagogik kan göra skillnad?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Sara Jönsson; Sara Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Lösningsinriktad pedagogik; Relationell kompetens; Förhållningssätt; Kommunikation; Relationer; Samtalsmetodik;

    Sammanfattning : Studiens fokusområde har sitt ursprung i förskollärares förhållningssätt gällande arbetet med lösningsinriktad pedagogik. För att förstå lösningsinriktad pedagogik krävs det en fördjupning i tidigare lösningsbyggande arbetssätt, som presenterar samtalsmetodikens betydelse för att kunna se lösningar istället för problem. LÄS MER

  4. 14. Förutsättningar för lärande genom följeforskning i projekt : En studie om hur förutsättningar för lärande skapas genom löpande utvärdering i projektet Grön BoStad Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Lärande

    Författare :Dayana Samba; Zainab Farrah; [2018]
    Nyckelord :on-going evaluation; project; Grön BoStad Stockholm; organizational learning; evaluation; följeforskning; projekt; Grön BoStad Stockholm; organisatoriskt lärande; utvärdering; löpande lärande utvärdering;

    Sammanfattning : I Europa satsas årligen hundratals miljoner Euro och miljarder kronor i Sverige på olika program med tillhörande projekt. Dessa projekt och program är verktyg för att skapa hållbarhet i utvecklingsarbete genom att lämna spår, lärande, i verksamheter genom förbättrade strukturer och processer. LÄS MER

  5. 15. Lära för livet 2018 : en studie om bedömning av elevers kunskapsutveckling i träningsskolan

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Desirée Almén; [2018]
    Nyckelord :Kunskapsbedömning; formativ bedömning; feedback; dokumentation; lärare;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att bidra med kunskap om hur lärare använder kunskapsbedömning inom grundsärskolan inriktning träningsskola. Frågeställningar som har besvarats är hur lärare planerar, genomför och bedömer elevers kunskapsutveckling i grundsärskolan inriktning träningsskola, vilka metoder och verktyg som används för att bedöma dessa elevers lärande och utveckling, samt vad kunskapsbegreppet har för innebörd för lärare i grundsärskolans inriktning träningsskola. LÄS MER