Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 86 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kevin Nermark; [2023]
    Nyckelord :event attendance; remote participation; hybrid spaces; digital marketing; strategic communication; event planning.; eventdeltagande; deltagande på avstånd; hybridutrymmen; digital marknadsföring; strategisk kommunikation; eventplanering.;

    Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER

  2. 7. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Social media marketing; TikTok; Marketing strategy; Target audience; SMEs; Marknadsföring på sociala medier; TikTok; Marknadsstrategi; Målgrupp;

    Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER

  3. 8. Closer Connection for Perfection

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Robin Naderi; Nicholas Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Management of Influencer Marketing; Micro-Influencer; Nano-influencer; Value Creation;

    Sammanfattning : As influencer marketing has become a widely used marketing strategy for companies to reach new and existing audiences, marketing professionals need to better understand how to manage influencer marketing based on strategic factors to create value. One strategic factor and potential source of value is the relationship between influencers and their audiences. LÄS MER

  4. 9. Apples iOS 14.5 uppdatering - Hur påverkades B2C-företagens digitala marknadsföring? : En kvalitativ studie om dataregleringars effekter på digital marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Babak Naghibi; Malin Rosenqvist; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing; data regulation; online behavioral advertising OBA ; personalized ads.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur regleringar av insamling av kunddata påverkar B2C-företagens digitala marknadsföring, vilka konsekvenser som uppstår, samt hur denna förändring hanterats.  Metod: Studien är baserad på en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 10. How to hack Growth… : En kvalitativ studie för att bidra till förståelse av begreppet Growth Hacker Marketing samt hur det används

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Nellie Cadjo; Clara Cornéer; [2022]
    Nyckelord :Growth Hacker Marketing; Growth Hacking; The Growth Hacking Funnel; The Growth Hacking Process;

    Sammanfattning : Growth Hacker Marketing is a relatively new concept that has emerged as the digitalization and the development of the internet occurred. The purpose of the study is to gain an understanding of the meaning of GHM and how it is used, a concept that is widely applied in the marketing industry but not as widespread in theory. LÄS MER