Sökning: "Betsson"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet Betsson.

  1. 6. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aksel Eilard; Erik Månsson; Niklas Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföringskanaler; Omreglering; Kundförvärv; Onlinekasino; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER

  2. 7. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :PAWEL BONIECKI; [2016]
    Nyckelord :online betting; branding; brand positioning; online; text mining; football; price war; reviews.; online betting; märkesprofilering; varumärkespositionering; online; text mining;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER

  3. 8. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Robin Wennström; Erik Landqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER

  4. 9. All-In: En fallstudie om Betssons spelbutik och dess påverkan på den svenska spelmarknaden.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gregory Gorelik; Lumni Fetiu; [2010]
    Nyckelord :PR; Market practices; Market driving; Market driven; Gambling legalization in Sweden;

    Sammanfattning : The company Betsson opened its first physical gambling shop in Sweden in May 2008, thereby defying the Swedish government’s legal gambling monopoly. The legal case that has resulted due to the violation of the Swedish gambling law has attracted immense attention from mass media, thus generating vast amounts of publicity for the company. LÄS MER

  5. 10. CSR på en avreglerad marknad : Socialt ansvarstagande som konkurrensfördel

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Peter Gustavsson; Joel Häggquist; [2010]
    Nyckelord :Deregulation; monopoly; competition; gambling market; CSR; Avreglering; monopol; konkurrens; spelmarknad; CSR;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den statliga utredningen En framtida spelreglering presenterades under december 2008. Ett förslag i utredningen är att delar av monopolet på den svenska spelmarknaden i framtiden kan komma att konkurrensutsättas. LÄS MER