Sökning: "Brand Crisis on Social Media"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Brand Crisis on Social Media.

  1. 1. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Crisis on Social Media; Customer Judgements; Customer Feelings; Customer Brand Resonance; Customer Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER

  2. 2. How to Make a Narrative Fly?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kevin Fritz; [2023]
    Nyckelord :Brand legitimacy; discursive theory; lexical choices; semiotic resources; narrative; multimodal critical discourse analysis; SAS; storytelling; strategic communication; digital media; Social Sciences;

    Sammanfattning : The airline industry has been heavily affected by crises that have occurred in the last years. By using the theory of brand legitimacy and storytelling, a multimodal critical discourse analysis was conducted. 2020 is a year by many seen as a paradigm shift, due to the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  4. 4. I don't want your apology

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Amanda Stenberg; Clara Carlberg; [2023]
    Nyckelord :Transgression; Social Media Influencer; Endorsing brands; Response strategy; Mortification strategy;

    Sammanfattning : Social media influencer (SMI) transgressions when endorsing brands have become a current topic and various SMI-related scandals have gained massive media coverage in the past decade. SMIs themselves face backlash and a damaged personal brand image and the endorsing brands express either support or dissociation, through termination of contracts with the endorsed influencer. LÄS MER

  5. 5. How does brands' participation in an accidental controversy affect their reputation? : An application of the situational crisis communication theory to firestorms

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nina Björnsson; [2023]
    Nyckelord :Firestorms; Situational Crisis Communication Theory; reputation; trust recovery;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the strategies used by brands to recover from firestorms following controversies in the age of social media. The focus is on understanding the brand-customer relationship aspect of firestorms and the importance of monitoring and comprehending them to minimize their impact. LÄS MER