Sökning: "lexical choices"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden lexical choices.

  1. 1. Representation av genus i svenska ungdomsserier : En multimodal kritisk diskursanalys av genusrepresentation i Young Royals och Störst av allt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lizette Bergman; Erica Jonbacker; [2024]
    Nyckelord :Representation; stereotypes; gender; MCDA; Netflix; Young Royals; Störst av allt Quicksand ;

    Sammanfattning : The purpose of the study “Representation of gender in Swedish youth TV series” is to illustrate how genders are represented in Swedish youth tv-series. Young people are influenced by the media when creating their identities and shaping their views of the world. LÄS MER

  2. 2. “Drugs make me myself” : En multimodal kritisk diskursanalys av ungdomsdramer Euphoria ochSkins UK

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Van Sopheaktra Lam; Ajla Pasic; [2024]
    Nyckelord :Multimodal critical discourse analysis; poststructuralism; socialsemiotics; filmsemiotics; Skins UK; Euphoria; alcohol; drugs; discourse;

    Sammanfattning : Global alcohol- and drug consumption is a big health problem, despite the fact that the amount of usage has decreased throughout the years. Our interest for this study arose because earlier research showed that films, series and television can affect viewers' perceptions regarding alcohol- and drug use. LÄS MER

  3. 3. Reklam för vad, kläder eller kroppar? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur skönhetsideal framställs i Lindex kampanj ”Reinvent the Model”

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Lundgren; Alma Wikberg; [2024]
    Nyckelord :Beauty standards; advertising; fashion industry; femvertising; woke; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Marketing is crucial to the success of any company, and in line with an increased emphasis on sustainability, many companies now include sustainability issues in their communications. The clothing company Lindex's campaign ”Reinvent the Model” aims to reshape the female ideal and promote diversity in their marketing. LÄS MER

  4. 4. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  5. 5. Reading Between The Headlines : A Critical Discourse Analysis of American Headlines Covering Protests in Iran

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Shabnam Atashfaraz; Elise Ralston; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; Fairclough’s three-dimensional model; Fox News; CNN; Reuters; online news; headlines; political ideology;

    Sammanfattning : This paper examines how three prominent news outlets in the United States: specifically CNN, Reuters and Fox News, depict the death of Mahsa Amini in Iran and the protests that would follow. The purpose of this study is to examine whether or not political ideology affects news reporting done by these online news outlets. LÄS MER