Sökning: "Mortification strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mortification strategy.
1. I don't want your apology
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social media influencer (SMI) transgressions when endorsing brands have become a current topic and various SMI-related scandals have gained massive media coverage in the past decade. SMIs themselves face backlash and a damaged personal brand image and the endorsing brands express either support or dissociation, through termination of contracts with the endorsed influencer. LÄS MER
2. "Good luck trying to cancel me" : En kvalitativ innehållsanalys av Youtube-profilen Logan Pauls reparationsstrategier under Aokigahara-incidenten
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur Youtube-profilen Logan Paul agerade under en kris orsakad av det som populärkulturen kallar cancelkultur. Tre av Logans Youtube-videor undersöktes för att studera vilka reparationsstrategier och visuella element han använde sig av i videorna publicerade efter Aokigahara-incidenten. LÄS MER
3. "Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!" : En retorisk analys av Paolo Robertos kriskommunikation efter Insats torsk
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studien “Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!” ämnar analysera TV-profilen och entreprenören Paolo Robertos kriskommunikation i samband med den förtroendekris som uppstod när han greps för sexköp i polisoperationen Insats torsk våren 2020. Syftet med studien är att undersöka hur en offentlig svensk person hanterar och kommunicerar en kris som drabbar det personliga varumärket och personens image. LÄS MER
4. Is it too late now to say sorry? : A descriptive research on how brands' responses towards sexism advertisements affect consumers' attitudes.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Brands that decide to publish sexist advertisements can generate issues for the company, as well as the perception the consumer has of the brand can become negative. This as consumers form attitudes towards the brand’s delivered communication which influence the overall evaluation the consumer has towards the brand. LÄS MER
5. Laget före jaget? : En kvalitativ studie om hur svenska sportorganisationer kommunicerar under en spelares individuella kris
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idrottsskandaler blir ofta uppmärksammade i nyhetsmedier och aktörerna i krisen behöver därför uttala sig offentligt. Denna studie undersöker hur svenska sportorganisationer, Malmö FF, IF Björklöven, Gefle IF och Pixbo Wallenstam, hanterar en kris som uppstått från ett individuellt övertramp. LÄS MER