Sökning: "Customer Judgements"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Customer Judgements.
1. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER
2. Moral Decoupling: Analysis of Possible Factors Causing Consumers to Ignore Brand’s Greenwashing Practices and the Effect on Purchase Intention
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Due to the growth of green markets, the phenomenon of greenwashing arises. This leads to consumers experiencing feelings of betrayal and having trust problems with the brand using this misleading tactic. LÄS MER
3. Avbeställningsrätt i entreprenader reglerade av AB 04
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I en entreprenad reglerad av AB 04 har beställaren rätt att förändra entreprenörens kontraktsåtagande. Beställaren kan förändra kontraktsåtagandet på två sätt: genom föreskrivna ÄTA-arbeten samt genom avbeställning. Avbeställningsrätten är inte reglerad i AB 04. LÄS MER
4. Har granskningen påverkats? : En kvalitativ studie om hur inhämtande av revisionsbevis har påverkats av Covid-19
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Titel Har granskningen påverkats? Författare Elsa Henrysson och Johanna Löfdahl Handledare Pernilla Broberg Bakgrund Det senaste året har präglats av pandemin Covid-19 vilket har medfört att revisorer behövt tillämpa alternativa metoder vid inhämtandet av revisionsbevis, då arbetet övergått till att vara mer digitalt än tidigare. Covid-19 har drabbat många företag och branscher, både i positiv men främst negativ bemärkelse. LÄS MER
5. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER