Sökning: "Business Network Theory"
Visar resultat 1 - 5 av 313 uppsatser innehållade orden Business Network Theory.
1. How to Draw a Circle: Investigating Relationship Management in Circular Business Companies
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Despite the recent surge in circular business model (CBM) research, the discipline is still in its infancy. The field is primarily driven by practitioners and lacks suggestive frameworks, which complicates current CBM trials. LÄS MER
2. Mastering the shift: exploring external CEO successions in a comparative case study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper critically examines the claim made by previous research that explains CEO successions as a result of a linear process, influenced by isolated factors of causality succeeding one another. Thus, it seeks to provide a more nuanced understanding of the process of CEO successions, acknowledges the complexity, ambiguity, and unpredictability in its nature. LÄS MER
3. Kvinna och företagsägare : En narrativ studie om karriärmöjligheter och utmaningar
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Det finns en ojämn fördelning företagsägare i Sverige där andelen är 70% män och 30% kvinnor. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för kvinnor som är företagsägare. LÄS MER
4. Unlocking the Fashion Metaverse : Exploring the Impact of External Factors on Innovation Diffusion in the Metaverse Fashion Industry
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The fashion retail industry has undergone a major transformation due to the Covid-19 pandemic and the rise of technical innovations. This transformation led to the emergence of digital fashion, a new concept integrating experimental technologies, including artificial intelligence, and augmented reality, which further has progressed towards the Metaverse. LÄS MER
5. ”Man samverkar där man samverkar skall” : En kvalitativ studie om hur företag kan dra nytta av sitt nätverk i processen att utveckla och bemöta digitalisering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns idag en rad exempel på branscher där ett nytt företag förändrat hur kärnverksamheten genomförs. Detta har skett genom implementation av teknologi i en traditionell bransch. Mycket har skrivits om hur disruptiva företag verkar, men det finns bristande kunskap kring hur etablerade företag påverkas, och anpassar sin verksamhet. LÄS MER