Sökning: "C-uppsats webb"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden C-uppsats webb.

  1. 6. Ett varumärke inom ett varumärke : En studie i hur skapandet av ett personligt varumärke påverkas inom en franchiseorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linnea Mohlén; Jenny Jansson; [2014]
    Nyckelord :Franchise; företagsidentitet; personligt varumärke; personlig marknadsföring; förtroende.;

    Sammanfattning : Titel: Ett varumärke inom ett varumärke Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jenny Jansson och Linnea Mohlén Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 – Maj   Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka utmaningar en fastighetsmäklare ställs inför i skapandet av ett personligt varumärke, inom en franchiseorganisation.   Metod: I denna studie har data genererats genom att en webb-baserad enkätundersökning skickats ut via e-mail. LÄS MER

  2. 7. Larmhanteringssystem i Android : Utveckling av ett webb-baserat larmhanteringssystem med Android klient

    Kandidat-uppsats, Informationssystem

    Författare :Matthias Fahlén; [2013]
    Nyckelord :android; c-uppsats; matthias fahlén; matthias fahlen; webb-system; webb; web service; uppsala universitet; uu; systemvetenskap; informationssystem;

    Sammanfattning : Webbaserade informationssystem är idag en vanlig metod för företag att effektivisera sin verksamhet. Genom att använda sig av webbapplikationer så som web-services, kan resurser och data enkelt delas inom företaget på lokal och även global nivå över internet, genom att dessa resurser och data hämtas via web-servicen från centrala databaser. LÄS MER

  3. 8. Cola som Cola ? : Premium kontra substitut produkter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :John Gustafsson; Giancarlo Mancuso; [2012]
    Nyckelord :Brand; Brand Equity; Willingess to Pay; Consumer price perception; Pricepremium;

    Sammanfattning : Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Giancarlo Mancuso & John Gustafsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2012 – Maj Syfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning. LÄS MER

  4. 9. Sitt kvar, snart kan du välja din reklam : En kvalitativ studie om tittarnas attityder till valbart reklaminnehåll på webb-TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Jonsson; Kees Toor; [2012]
    Nyckelord :Web TV; Attitudes; Choice; Advertisement; Online video; Commercial; Internet; TV; Interactive; Webb-TV; Attityder; Val; Annonser; Online video; Reklam; Internet; TV; Interaktiv;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker om tittarens attityder till marknadsföring på webb-TV kan förändras av en interaktiv tjänst som ger möjligheten att välja de reklamfilmer som ska presenteras. För att skaffa information använde vi oss av en empirisk studie som involverade fokusgruppsintervjuer med erfarna deltagare. LÄS MER

  5. 10. Den kontinuerliga publiceringen på nätet : En undersökning av nyhetsflödet på Expressen.se och Aftonbladet.se

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Hanna Reinholdsson; Johan Rönnblom; [2011]
    Nyckelord :webbpublicering; webbjournalistik; publiceringsrytm; nyhet; rättelser; ändringar; aftonbladet.se; expressen.se;

    Sammanfattning : Denna c-uppsats behandlar webbpubliceringen på Expressen.se samt Aftonbladet.se. Uppsatsen är en uppföljningsstudie av en tidigare uppsats som behandlade webb-publiceringen på SvD. LÄS MER