Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  2. 2. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER

  3. 3. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oktay Körhan; David Sjögren; [2018]
    Nyckelord :Kundlojalitet; CRM; Customer Relationship Management; CRM-strategi; CRM-system; digital kundinformation; B2B;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Clara Eriksson; Julia Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; Loyalty programs; Customized offers; Loyalty; Personalized offers; CRM; Lojalitetsprogram; Individanpassade erbjudanden; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER

  5. 5. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER