Sökning: "David Sjögren"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden David Sjögren.
1. Könsdiversifiering i bolagsstyrelser och dess påverkan på företags finansiella prestation : En studie på svenska marknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Background: Gender equality has during recent years become a widelyresearched topic with mixed results. Recent studies show clear figures thatwomen are underrepresented on board of directors. The varying resultsindicate that it is a complex issue and that more evidence and knowledgemust be added. LÄS MER
2. Kan aktivt förvaltade aktiefonder ge högre riskjusterad avkastning än Index? : En studie på svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : This analysis aims to figure out if active fund management can provide a greater risk-adjusted return compared to an index. The analysis is divided into two periods, 2012-2020 and year 2020. Jensen’s alpha is the performance measure that will be used during the analysis. LÄS MER
3. Banach-Tarskis paradox: fria och godartade grupper
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Detta kandidatarbete bevisar Banach-Tarskis paradox för den slutna bollen med origo bortplockad, B3 n f0g, i euklidiska rummet R3. Detta bevisas genom att låta en fri delgrupp till den speciella ortogonala gruppen i tre dimensioner, SO(3), verka på B3nf0g. LÄS MER
4. Samordnad varudistribution : En fallstudie på förbrukningsmaterial till vården i Region Östergötland
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Region Östergötland are responsible for deliveries of consumable goods to hospitals, health centres, public dental clinics and other customers in Östergötland county. Today, this is done through two different material flows. These are the inner and the outer material flows. LÄS MER
5. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER