Sökning: "Individanpassade erbjudanden"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Individanpassade erbjudanden.

  1. 1. Privacy Paradox: delning av information hos konsumenter i generation Z

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Fredrik Strand; William Lydrup; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring använder sig av data genererat från konsumenter för att skapa individanpassade erbjudanden. Integritet har länge varit ett diskussionsområde inom forskningen om individanpassad marknadsföring vilket har lett till att fenomenet ”The Privacy Paradox” har upptäckts. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring i e-handeln : En studie om konsumenters attityd till individanpassade erbjudanden

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Anton Gustafsson; Max Östberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2020]
    Nyckelord :Individual marketing; individual commercial; personal integrity; big data; data mining; digital footprints; personal information; Individanpassad marknadsföring; Individanpassad reklam; Personlig integritet; Big data; Datamining; Webbmining; Digitala fotspår; Personlig information;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER

  4. 4. Andra gången gillt - Hur tidigare användning av personlig information i marknadsföringen påverkar framtida respons till individanpassade erbjudanden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustav Hedström; Rebecca Netteryd; [2017]
    Nyckelord :Personal information; Personalization; Intrusiveness; Direct marketing; Familiarity;

    Sammanfattning : The retail industry is not only about delivering goods to the consumer, it is also about creating value for them. One way is to personalize the offer to every customer, using their personal data in direct marketing to better satisfy the customer need. LÄS MER

  5. 5. Individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Lindelöw; Linnea Selse; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; individanpassad marknadsföring; Big Data; lojalitet; e-handel; sociala medier; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur individanpassad marknadsföring på Instagram kan påverka kunders relation och lojalitet till företag som marknadsför sig på det sociala mediet. Utifrån detta har vi formulerat följande frågeställningar: Hur påverkas kunders relationer till företag som använder sig av individanpassad marknadsföring på Instagram? Hur kan individanpassad marknadsföring på Instagram påverka kunders lojalitet till företag? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning. LÄS MER