Sökning: "CSR textanalys"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden CSR textanalys.
21. ”Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning” – Nalle Puh : En studie av försäkringsbranschens CSR-kommunikation.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Swedish insurance companies communicate corporal social responsibility (CSR). We used two methods for approaching the purpose. At first we approached a quantitative content analysis to investigate in which ways the companies communicated on their websites. LÄS MER
22. CSR-kommunikation i praktiken : Skillnaden i rapportering mellan etiskt och oetiskt
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), företegets sociala ansvar saknar en universell definition. Det är upp till varje individ och företag att själva välja definition och ansvarsområde. Allt flera företag väljer att kommunicera sitt sociala ansvar genom CSR- rapporter även kallade hållbarhetsrapporter. LÄS MER
23. Att kommunicera med corporate social responsibility : Fallet ICA
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ICA arbetar med corporate social responsibilty och hur de väljer att kommunicera ansvarstagandet samt hur det uppfattas av deras konsumenter. Metoderna som använts är textanalys med retorisk inriktning, analys av sekundärempiriskt material med ett hermeneutiskt synsätt. LÄS MER
24. CSR som kommunikationsstrategi : En retorisk textanalys om att kommunicera ansvarstagande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera livsmedelsföretaget Findus AB och dess arbete med Corporate Social Responsibility i relation till hästköttskandalen. Studien ämnar att undersöka vilka skillnader det finns i deras CSR-kommunikation före respektive efter incidenten, vilket omfattar perioden 2012-2013. LÄS MER
25. Skandalers inverkan på CSR-rapportering - En studie baserad på fyra svenska företag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare studier har visat att media har ett starkt inflytande på allmänhetens intresse vid uppdagandet av miljömässiga och samhällsrelaterade skandaler. Ett vanligt förekommande sätt för företag att respondera på kritik är genom årsredovisningen. LÄS MER