Sökning: "CSR textanalys"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden CSR textanalys.
6. Statens måttfulla omtanke -En retorisk textanalys av Systembolaget och Svenska Spels ansvarsretorik
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Med hjälp av en retorisk textanalys syftar uppsatsen till att undersöka hur Systembolaget och Svenska Spels reklamfilmer kan förstås utifrån lagkravet om måttfullhet samt hur filmerna förhåller sig till Carrolls CSR-pyramid. Undersökningen grundar sig i att det idag har blivit allt vanligare för företag att kommunicera hur de tar ansvar gällande dess påverkan i samhället. LÄS MER
7. Vi är socialt ansvarstagande - därför får våra anställda 40kr/h : En kvalitativ textanalys av Gina Tricot och Boohoos CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag har kommit till insikt om att det kan vara fördelaktigt att kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Detta har kommit att göra Corporate social responsibility, CSR, framträdande i företagskommunikation. LÄS MER
8. Ät mer växtbaserat! Hälsningar från vego-branschen : En multimodal textanalys om hur vegetariska och veganska livsmedelsvarumärken framställer sig själva genom sina förpackningar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this paper is to study how vegetarian and vegan food brands use visualcommunication on their packages and website to present themselves to consumers. Theincreasing/growing interest in eating vegetarian and vegan food amongst the Swedishpopulation has led to a growing market in this area. LÄS MER
9. "A Corona a day, keeps the virus away” - En diskursiv studie om pandemins oväntade offer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis aims to investigate the phenomenon of a paracrisis and the discourses constituting it to understand the stakeholder’s contribution to the paracrisis. The studied paracrisis unfolded in the comment section of the mexican beer brand Coronas Instagram during the global outbreak of the Covid-19 virus. LÄS MER
10. #MakeTheFuture : en semiotisk analys av ett oljebolags kommunikation på Instagram
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Greenwashing har de senaste åren blivit en del av vårt samhälle, vare sig gemene man eller alla företag är medvetna om det eller ej. Företag måste förhålla sig till den förändrade diskursen i samhället för att hålla sig relevanta och konkurrenskraftiga när allt större delar av samhället vill minska sitt klimatavtryck och leva på ett mer hållbart sätt. LÄS MER